• Anonym

Vad krävs för skyddat boende eller "gå under jorden"

Hur är det möjligt att folk går "under jorden"  . Då får dom ju aldrig se sin släkt mera eller hur gör dom med att bygga upp ett liv utan att synas, då tänker jag på sjukvärd, skola för barnen, eller inkomster? 
    Skyddat boende är väl ett  bättre sätt att skydda sig ... eller??  Men då krävs väl polisutredningar, domstolsbeslut osv....    och tex mamman och barn kan ändock ha kontakt med sin närmaste släkt ? 

• Svar på tråden Vad krävs för skyddat boende eller "gå under jorden"
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-19 22:24:47 följande:
    Hur är det möjligt att folk går "under jorden"  . Då får dom ju aldrig se sin släkt mera eller hur gör dom med att bygga upp ett liv utan att synas, då tänker jag på sjukvärd, skola för barnen, eller inkomster? 
    Skyddat boende är väl ett  bättre sätt att skydda sig ... eller??  Men då krävs väl polisutredningar, domstolsbeslut osv....    och tex mamman och barn kan ändock ha kontakt med sin närmaste släkt ? 
    det är inte det att jag inte förstår att man väljer att göra det, utan dom som får ett skyddat boende ÄR väl skyddade eller ?    Och hur kan man få skyddat boende eller kunna gå under jorden??  Någon som känner till?
  • Anonym

Man kan gå under jorden och ändå ha tillgång till skola och sjukvård o.s.v. Om detta eller ett skyddat boende är det bästa alternativet beror så klart på många olika saker. Vill du veta mer om hur det går till, kan du ringa polisens växel så slussas du vidare.

• mammastortillaz

Ring kvinnojour, dom kan vägleda dig till vad som är rätt för dig, dom är jätte trevliga och man får hjälp snabbt..

• Anonym

Skyddat boende är bra om ingen hittar en. Jag har skyddat boende långt från min släkt har fått brytat helt med anhöriga släkt o vänner ändå finner de oss jämt. På 8 mån har vi flyttat 5 ggr med nya dagis/skol inskolningar osv. Men man får det inte för intet

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-13 09:03:09 följande:
    Skyddat boende är bra om ingen hittar en. Jag har skyddat boende långt från min släkt har fått brytat helt med anhöriga släkt o vänner ändå finner de oss jämt. På 8 mån har vi flyttat 5 ggr med nya dagis/skol inskolningar osv. Men man får det inte för intet
    Skyddat boende verkar vara osäkert. Att blanda in polisen vet jag inte om jag vågar heller.
    Att leva gömd....KAN MAN DET :-O ?  Vänliga hälsningar  "Mamma "
Svar på tråden Vad krävs för skyddat boende eller "gå under jorden"