• steneh

Överkänslig klitoris?

Jag har en fråga angående kvinnor och er klitoris. Efter vad jag har erfarat med flera av mina partners så blir deras klitoris "överkänslig" efter en orgasm så att det (enligt utsago) är obehagligt/nästan gör ont! Problemet är att när jag t.ex. slickat en tjej till orgasm så vill jag ju absolut inte sluta utan nästan ännu hellre fortsätta ännu mera. Detta går som sagt inte så bra ihop med att dom nästan tycker att det ont eller i alla fall känns obehagligt.

Hur ska jag gå till väga för att kunna fortsätta tillfredsställa min partner där nere utan att orsaka obehag efter en orgasm? Lite tips & tricks uppskattas.

• Svar på tråden Överkänslig klitoris?
  • uniMog

Undvik klitoris Det finns ganska gott om utrymme som INTE blir överkänsligt runt om

• sweetiegirl 77

Håller med Pejgan

• steneh

Ja okej, så kan man ju också göra... Men det är ju inte rätt!

Jag blir bara så himla upphetsad i dom situationerna eftersom man verkligen hör att det är jobbigt (på ett bra sätt, inte AJAJ), men det tar emot att sluta :/

• Anonym

Min sambo fortsätter, men i en lugnare och mjukare takt.
    Jag vill hellre ha ett mjukt låångt avslut än ett hetsigt abrupt avslut.

• uniMog

Vadå rätt? Rätt är väl det som funkar eller hur ? Det är ju bra mycket skönare när ens partner slickar runt omkring än direkt på *ryser*

Det absolut värsta som finns är när det blir för mycket tryck på klitoris underifrån

• steneh

Pejgan: Det var inte menat som att jag tycker du har fel... Det är ett citat från Yrrol som är lite roligt bara.

Jag måste ju erkänna att det är jobbigt för killar när det gått för också med för "kraftig" beröring på ollonet, så jag är bekant med känslorna som uppstår. Men du får gärna utveckla uttrycket "runt omkring" till nånting konstruktivt så man har lite att gå på :)

• uniMog

ja alltså vad som helst som inte är just på själva "knappen"
    ovanför, under, runt om.... Mer konstruktivt än så går det liksom inte att få tror jag

• Danbala

Mmm, "runt omkring" kan utvidgas till insidan av låren på ganska många tjejer också - smekningar, kittel/skrap med skäggstubb, lätta (men stora) bett i ljumskarna, typ, sådär... Jag känner många för vilka det är väldigt erogena zoner - nästan så man hamnar i orgasmtrakter utan att ha fått själva "himmelsporten" vidrörd alls.

Svar på tråden Överkänslig klitoris?