• vitsippstokig

diarré under graviditet

Väntar mitt andra barn till sommaren, är i vecka 21. Har av och till problem med diarré. Har läst att det är vanligt mot slutet i graviditeten, någon som har erfarenhet av det såhär i mitten?  Några tips?

• Svar på tråden diarré under graviditet
  • Cecilia1982

Det hade jag med nr 1. Men nu med nr 2 så har det varit helt tvärtom, då är jag glad om jag kan var tredje dag. Så jag tror inte att det är ngn fara!

• TheMother

Har du börjat med järntabletterna?
    Läste igår att järntabletterna kan orsaka diarré, och ett tips då var att äta dem tillsammans med mat.

• vitsippstokig

Har inte börjat med järntabletter än och är inte så sugen på det om det blir ännu värre.

• Dexxi
    vitsippstokig skrev 2011-02-20 22:07:07 följande:
    Har inte börjat med järntabletter än och är inte så sugen på det om det blir ännu värre.
    De kan ha omvänd effekt med...mer vanligt man blir trög i magen av dem. Jag har med lös mage rätt ofta nu..hade jag inte alls med dottern, då var den mest hård hela tiden. Har med båda ätit järntabletter hela tiden och av samma märke så vet inte om det beror på det faktiskt.
    ♥ Nova 21:e mars 2008 ♥ Skrutt i magen med BF 15/7 2011 ♥
  • Bullan1978

Jag har lös mage. Det är min andra graviditet och jag var lös i magen under första också. Det beror inte på järntabletterna för min del. Vet det för jag åt inte järntabletter med första. Men nu med andra så gör jag det. Lika lös i magen oavsett. Havregrybsgröt ska hjälpa sägs det... Vette tusan om det blir någon skillnad. Men jag tycker iaf inte att det är jobbigt att vara lös. Är nog värre att vara hård

Svar på tråden diarré under graviditet