• Anonym (MammaTillTvå)

Min man säger att jag är en dålig mamma!

Jag är besviken på min man.
    Han har flera gånger sagt att han tycker jag är en oansvarig och dålig mamma om jag skaffar barnvakt eller lämnar honom själv med barnen. Vi har två tvilling flickor som är under året och jag har ALDRIG vart ifrån flickorna.

Han har flera gånger varit ute med sina vänner och även åkt på en weekend resa med grabbarna till London utan några som helst tanke på mig eller barnen som är hemma. Jag har heller aldrig sagt "Nej du får inte för du är pappa/min man"!

Nu börjar jag känna mig väldigt ensam och undanskuffad. Är jag ensamstående mamma med man??
    Jag känner att jag absolut inte vill tvinga honom att vara hemma det är inte min tanke. Önskar bara att han kunde förstå att jag vill gå till frisören, äta lunch med mina vänninor osv utan att jag är en dålig mamma.

Jag älskar min man och jag älskar mina flickor men det här tär på vårat samliv och även på flickornas relation med sin pappa. Han vill aldrig spendera tid med dom.

Hur ska jag lösa detta?
    Kan ju inte tvinga honom att vara med barnen. Och känns inte rätt att skaffa barnvakt om han inte vill.
    Och jag vill ju kunna ha lite tid för mig.

• Svar på tråden Min man säger att jag är en dålig mamma!
  • Anonym

Men hallå...
    Barnvakt kan man ha utan att vara en dålig mamma. Om han inte vill vara med sina barn vad är han då? Det skulle kanske itne vara någon större skillnad om du var ensamstående förutom att du inte skulle behöva ha dåligt samvete för om du var ledig från barnen en stund då och då. Han verkar inte ha alla hemma. Pratade ni inte om sånt här innan ni skaffade barn eller var det bara självklart att du skulle ta 100 ansvar och han 0?

• iii

Är inte han lika oansvarig då som lämnar dom ensam med dig? Varför tycker han att det är skillnad?

• nian74

Tycker han att du är en dålig mamma om du lämnar barnen ensam med honom??? 
    Då kan man ju undra hur han ser på sig själv...Tycker han att han är en fara för barnen och skyller det på dig?

Det är verkligen dags för förändring, annars slutar det nog med att du lämnar honom för att det ändå känns som att du är ensamstående.

Stå på dig!{#emotions_dlg.flower} 

• Anonym (näää!)

Han låter som en dålig pappa och elak partner och sambo....  som trycker ner dig och ger dig dåligt självförtroende. Men jag har tyvärr inga tips eller råd att ge dig. Hoppas du hittar en löaning

• Humleråttan

Du är inte en dålig mamma för att du behöver egen tid!

Jag tror inte du har något annat val än att fundera på vad du behöver/vill göra, bestämma dig för det och kommunicera det med honom. Vill han inte ställa upp så hittar du en annan lösning och det får han acceptera. Exempelvis om du vill gå och klippa dig och han inte vill vara hemma under tiden så tycker jag alltså att du skaffar en barnvakt. Ingen kommer att må bra av att han styr dig för mycket. Du måste ta tillbaka rodret i ditt eget liv och agera efter eget huvud, så accepterar han förhoppningsvis det så småningom. 

Lycka till!

• bonnieloveskim
    Anonym (näää!) skrev 2011-02-20 16:59:35 följande:
    Han låter som en dålig pappa och elak partner och sambo....  som trycker ner dig och ger dig dåligt självförtroende. Men jag har tyvärr inga tips eller råd att ge dig. Hoppas du hittar en löaning
    håller med.

bo ifrån varandra ett tag och låt han ha varannan vecka.

du kommer förmodligen att njuta av det men han....

lycka till säger jag! 
  • Polly S

varför är ni tillsammans om han inte vill vara del i er familj och inte ens kan besvära sig med att ta hand om sina egna barn?

• oOMayaOo

Han låter som en elak och manulipativ människa. Att själv vara borta på resor osv medans bara tanken på att du skulle göra det samma är helt otänkbart visar på att han inte har förstått sitt ansvar varken som din partner eller som barnens pappa.

Jag skulle aldrig kunna leva med en man som inte tar hand om sina barn. Jag skulle äcklas av honom.

Tänk efter ORDENTLIGT om det är så här du vill leva ditt liv. För är han så här nu så kommer det nog knappast bli bättre. Och du förtjänar bättre. 

• Polly S
    oOMayaOo skrev 2011-02-20 23:03:26 följande:
    Han låter som en elak och manulipativ människa. Att själv vara borta på resor osv medans bara tanken på att du skulle göra det samma är helt otänkbart visar på att han inte har förstått sitt ansvar varken som din partner eller som barnens pappa.

Jag skulle aldrig kunna leva med en man som inte tar hand om sina barn. Jag skulle äcklas av honom.

Tänk efter ORDENTLIGT om det är så här du vill leva ditt liv. För är han så här nu så kommer det nog knappast bli bättre. Och du förtjänar bättre. 
    ja, det blir ju bara värre när barnen blir stora nog att förstå...
  • oOMayaOo
    Polly S skrev 2011-02-20 23:06:50 följande:
    ja, det blir ju bara värre när barnen blir stora nog att förstå...
    Ja exakt, barnen förtjänar bättre de också. De förtjänar att ha en mamma som inte låter sig trampas på.
Svar på tråden Min man säger att jag är en dålig mamma!