• Anonym (Kaffedraken)

    Dekorera disktrasor så det blir hållbart

    Jag läste att man kan dekorera sina egna disktrasor med textilpennor, men den färgen ska väl fixeras med strykjärn för att bli hållbar? Men inte kan man ju stryka på disktrasor så hur gör man då för att färgen inte ska släppa?

    Hoppas någon vet :)

  • Svar på tråden Dekorera disktrasor så det blir hållbart
  • Anonym (Kaffedraken)
    Cornellia skrev 2011-02-20 18:37:33 följande:
    Touch Textile behöver tex inte fixeras.
    Aha.. där ser man.. visste inte att det fanns såna färger.. då ska jag kolla upp det. tack för tipset. :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Varför skulle man inte kunna stryka disktrasor?

    Setet från Panduro innehåller vita målvänliga disktrasor. Vi har haft våra disktrasor länge och de är både fina och bra efter väldigt många tvättar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag strök då på mina disktrasor. kan tipsa om att ICA hade väldigt bra helt enfärgade disktrasor i glada färger (åtminstone när jag skulle pyssla sånthär senast).


  • Anonym (Kaffedraken)

    Hmm, kanske en dum fråga, men varför ska du dekorera era disktrasor?

  • Anonym (Kaffedraken)
    MLT skrev 2011-02-22 15:26:04 följande:
    Hmm, kanske en dum fråga, men varför ska du dekorera era disktrasor?
    För att det är roligt, snyggt.. en hobby.. jag dekorerar allt jag kan dekorera.. det är så kul att göra om saker och göra dom mer personliga och ja.. det är nog bara därför :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Wilowa skrev 2011-02-21 07:51:49 följande:
    Varför skulle man inte kunna stryka disktrasor?

    Setet från Panduro innehåller vita målvänliga disktrasor. Vi har haft våra disktrasor länge och de är både fina och bra efter väldigt många tvättar.
    Jag tänkte att dom kanske liksom skulle bränna fast i strykjärnet, men det kanske inte alls är så då :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Lägg en gammal kökshandduk/pressduk emellan precis som vid vanlig fixering av textilfärg. Trasorna går ju ofta att tvätta i 60-90 gr så de är ganska tåliga.

  • Anonym (Kaffedraken)
    llotta skrev 2011-04-07 11:49:17 följande:
    Lägg en gammal kökshandduk/pressduk emellan precis som vid vanlig fixering av textilfärg. Trasorna går ju ofta att tvätta i 60-90 gr så de är ganska tåliga.
    Ja det är ju sant.. tack för tipset! :)
Svar på tråden Dekorera disktrasor så det blir hållbart