• Anonym (Kaffedraken)

    Tips på namn till undulater

    Hejsan!

    Vi har precis fått hem tre fina undulater som vi har lite svårt att hitta namn till...
    Det är två blå hanar och en gul hona.

    Har ni nåt bra tips till mig?

    Vad heter era fåglar?


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tips på namn till undulater
  • Anonym (Kaffedraken)

    jag hade en blå hane och en gul hona och de hette Bobby och Bibbi. Vi hade en granne hemma som kikade på honan när jag fick henne i födelsedagspresent och hon var tät i näsan så istället för att säga pippi så sa hon bibbi och då fich honan heta så. hanen kom efter henne och det bara blev en bobby.

    Nu vet jag inte alls vad jag skulle döpa mina undulater till. Detta var år 1994

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kia, Smulan, Putte, Sickan, Baltazar, Märta, Hedvig, Fjådor, Rosie, Gösta, Zeus, Leo, Pärlan. Figaro. Zera, Zlatan. Arne, Charlie, Wiggo, Lilja, Tuva, Ernie, Molly, Måns, Ragnar, Frippe, June, Cian, Penny, Konrad,  Doris, Harry

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mina undulater hette Felix, Kajsa och Sylvester :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för tipsen!

    Min blå heter nu Felix och min son har döpt den gula till Daisy! Nu är det bara en turkos hane kvar som min dotter har lite svårt att bestämma sig för vad han ska heta...

    Så fler tips, på turkos hane!! Tack!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
  • Anonym (Kaffedraken)
    Nattugglan Louise skrev 2011-02-21 10:36:33 följande:
    Tack för tipsen!

    Min blå heter nu Felix och min son har döpt den gula till Daisy! Nu är det bara en turkos hane kvar som min dotter har lite svårt att bestämma sig för vad han ska heta...

    Så fler tips, på turkos hane!! Tack!
    Sputnik!
Svar på tråden Tips på namn till undulater