• sarsparis

Någon sjukvårdskunnig här som kan svara på detta om halsont?!

Har sjukt ont i halsen, var hos läkaren igår, de tog halsprov som visade på virus samt att jag har stämbandsinflammation. Då jag är gravid är det bara panodil eller alvedon jag kan äta sa läkaren. Nu har jag knappt sovit något på 2 nätter, jag har sjukt ont i halsen och idag satt jag jag grät av smärta. Finns det verkligen inget annat man kan ta som kan lindra? Funderar på om jag ska åka till läkaren i morgon igen, men säger de bara panodil är det ju ingen ide.
    Eller kan ett virus övergå till en bakterieinfektion? Det vore ju det bästa så man kan få pencilllin....

• Svar på tråden Någon sjukvårdskunnig här som kan svara på detta om halsont?!
  • Pickeli

Det finns ju olika typer av lokalbedövande sköljpoduktet man kan gurgla halsen med. Prata med din läkare igen, det finns starkare smärtstillande som ex citodon man kan överväga om man är en bit in i grav. Men dom sagt prata med läkaren! Ett tips är att gurgla med hett saltvatten det lindrar halsont tillfälligt om inte annat :)

• Kanskedinsyrra

Krya på dig din stackare!

• sarsparis
    Pickeli skrev 2011-02-20 19:28:01 följande:
    Det finns ju olika typer av lokalbedövande sköljpoduktet man kan gurgla halsen med. Prata med din läkare igen, det finns starkare smärtstillande som ex citodon man kan överväga om man är en bit in i grav. Men dom sagt prata med läkaren! Ett tips är att gurgla med hett saltvatten det lindrar halsont tillfälligt om inte annat :)
    Tack, kanske värt ett besök ändå. Så här kan jag inte ha det....
  • Maybe

Min mamma brukade ge mig glass när jag va mindre och hade ont i halsen. Kylan lindrade halsen (och så blev jag som de flesta barn glad av att få glass) men det kan vara värt ett försök att lindra smärtan med kyla?
    Om det inte funkar med hett saltvatten

Svar på tråden Någon sjukvårdskunnig här som kan svara på detta om halsont?!