• blommanz

blivit sjuk av för lite kläder

våra barn på 3 och 5 år har varit sjuka i en vecka feber och snoriga. Svärföräldrarna tycker att vi har klätt dem för lite så att dem har blivit sjuka.  Dem har strumpbyxor, jeans och en tröja på sig, sen har dem fleecebyxa och jacka,  täckbyxa och jacka eller overall, rejäla vinterskor och tjockstrumpor, mössa och everestvantar. Tycker ni det är lite?. Kan dem verkligen ha blivit sjuka av för lite kläder på sig?.

• Svar på tråden blivit sjuk av för lite kläder
  • knäppisen

Man blir inte sjuk för att man har förlite kläder på sig. Man blir sjuk för att man smittas av virus eller bakterier.

Om det är lagom med kläder för utevistelse kan jag inte avgöra, det beror ju på hurdant väder ni haft. Men barnen säger väl ifrån om de fryser ??

• Mälaröbo

Som ovanstående vill jag återigen påpeka att det är en MYT att man blir sjuk av att bli kall. Som ung hade jag ständiga urinvägsinfektioner och alla tjatade om att jag klädde mig för kallt osv.
    Till slut berättade en läkare att ingen blir sjuk av kyla eller att frysa, däremot kan det skynda på förloppet om bacillerna redan finns där.

• idis78

Mina barn hade dött av värmeslag om de hade haft så mkt kläder på sig!
    Säger också att man blir inte sjuk av kyla, man blir sjuk av virus och bakterier...

Svar på tråden blivit sjuk av för lite kläder