Anonym skrev 2011-02-20 20:16:12 följande:
Skulle gissa på det eftersom dottern aldrig blev nöjd. Hon vrålskrek helt enkelt innan vi fattade att det var
p.ga hunger och vi började ge henne ersättning. Så det kan inte ha varit mer än ett par droppar som hon lyckades få ut.
Ok. Jag tänkte du kanske pumpat ut och inte fått ut ngt. Jag fick nästan inte ut ngt när jag pumpade, och det kändes inte som han fick något heller. Jag fick ge ersättning de första tre dagarna då han var så stor, men sen fick jag igång mjölken, men som sagt det kändes inte som att han fick så mkt så på femte dagen hemma gav jag ersättning en gång, men sen gjorde jag inte det, utan bytade bara bröst när han inte var nöjd. (Efter tips härifrån

)
Han låg klistrad vid mitt bröst de första veckorna. Det lugnade ner sig först då han var 5-6 veckor. Så jag tror inte att jag har så mkt mjölk (eller tröga bröst

, men han helammas fortfarande och är snart 5,5 månader (har börjat med smakisar bara). Och han får så att det räcker, väger 8,5 kg och är 72 lång.
När jag var osäker i början gick jag och vägde honom för att se att han gick upp.
Jag vet inte hur du matade men jag gjorde så att jag alltid utgick från att han var hungrig när han skrek och gav då bröstet. Och mjölkproduktionen stimuleras av att de suger, så även om min son kanske var hungrig så låg han och sög vid bröstet och skrek ju inte. Förstår det kan vara svårt att inte ge ersättning om bebisen är otröstlig.
Kanske nåt tips för dig om du skall försöka dig på att amma nästa. Lycka till!