• guby

Var kan man köpa en tunna där man kan kyla dryck?

Hej alla!
    Vi ska flytta in i vårt nya hus till våren och skulle vilja köpa en tunna eller liknande som man kan fylla med is och ha på altanen för att kyla drycker vid grillpartyn till sommaren:)
    Typ som i USA, det kan vara som en "gigantisk kylväska" typ eller ännu finare i form av en tunna med lock.

Någon som vet var man kan köpa en sådan??

• Svar på tråden Var kan man köpa en tunna där man kan kyla dryck?
  • undersolen

Jag har en rund kyl ser ut som en burk , med ett plast lock som man lyfter på när man ska ha något gott.

Kan inte svara på om den rymmer ett lock eller två med 33cl burkar... men funkar till just det som du beskriver.

Dett är en cylinda om jag inte kommerihåg fel nu

har köpt den genom min matreal leverantör

hittade den på

cylinda.se

Party cooler

Ett måste för alla :)    är jätte förtjust i min i allafall :)

• guby

kollar genast! tack så mycket för svar!!

• guby

i första hand hade jag liksom tänkt en tunna utan el liksom och som man istället fyller med en hel massa is... men det där kan absolut vara ett alternativ, får kika in på nån butik så man får se den live.

• civilolydnad

Ska du bara kyla drycker för en kväll för en fest.
    Så kan du ta en vanlig tunna/baöja, frysa in massor av is och ½dl salt per liter.
    Och se till dryckerna är väl kylda före.

Saltet sänker fryspunkten på vattnet och där med kyler längre och effektivare än utan salt.
    Om du vill fatta detta bättre så finns "Mythbusters" som förklarar och praktiskt visar detta i dessa experiment de gjorde.

Men se till ha en sötvattens kärl, så man kan skölja bort saltet på burken/flaskan.
    För dricka öl/dricka med salt på smakar inte gott.

PK-ism är en fara för samhället.
  • Fruochmamma

Vi använder oss av barnens badbalja när det är riktigt stor fest men vet att tex Bolagret har haft finare emaljtunnor som det står "dricka" på.

ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • Scaniamamma

på jotex finns det en tunna under dekoration och sen trädgård & uterum. Den kanske är för liten.

Svar på tråden Var kan man köpa en tunna där man kan kyla dryck?