Anonym (Sofia) skrev 2011-02-21 12:07:38 följande:
Du verkar ju vara super bra på det här!!! Du kanske kunde komma hit på smakråd...
Tack för bra tips, tar det verkligen till mig!!!
Vi har fått barn och behöver större o här i sthlm är det ju väldigt dyrt så vore väldigt välkommet att tjäna en slant...
Haha, ja det är ju kul också tycker jag. Fast jag är bara glad amatör som sålt och köpt ett par lägenheter, inget proffs. Men man tittar ju på byggprogrammen i TV...

Det var lite kul, i huset där jag hade lägenheten jag skrev om ovan, gjorde Äntligen Hemma ett experiment när ett par andra skulle sälja och stylade upp ena lägenheten för att se om det skulle bli någon skillnad i pris. En annan i stort sett exakt likadan lägenhet i huset såldes ostylad samtidigt. De som fick stylat (av Lulu Carter) fick 60-70 tusen mer om jag minns rätt. Fast personligen tyckte jag hon överdrev, virade en massa läderband runt balkongräckena och såna konstigheter....
Hur som helst tror jag definitivt på fräscha, ljusa väggar o tak, ny spis och bänkskiva i kök är nog också bra om de gamla är sunkiga, och styling som ett fräscht/neutralt/lagom mysigt "hotellrum". Man kan också tänka på att de presumtiva köparna ska känna sig välkomnade av lägenheten, så att säga. Det ska vara inbjudande. Jag har lagt ut ett par stenar man kan köpa i inredningsbutiker tex där det står ord som "ENJOY", "HARMONY", "WELCOME" och sånt. Vad kan man mer tänka på... jo, köp några fräscha nya matchande handdukar till badrummet och häng upp lite snyggt och inbjudande. Ställ gärna en grön växt eller klängväxt någonstans i badrummet.
Och (det icke politiskt korrekta) kardinaltipset för budgetstylare - man kan köpa saker som man inte använder utan bara hänger/lägger ut till visningarna och sen lämnar man tillbaks dem efteråt.