Det här med tandsprickning
Tjohej
Vi har en 13-månaders kille här hemma som verkar ha jobbigt i munnen, framför allt kvällstid. De få ggr man får tillfälle att titta i munnen så tror jag mig ana att det är tänder på gång. Han har fått 2 framtänder nere och 4 uppe. Tittar man bredvid framtänderna i nederkäken så tycker jag att han ser lite svullen ut. Tandköttet ser liksom större ut än vad det gjorde tidigare. De tänderna som kommer där är väl större och lite bredare än framtänderna va? Jag ser dock inget vitt, utan mer som att det ser spänt ut under tandköttet. Jag har dock ingen aning om det ser ut så i vanliga fall eller om det är tänder på gång.
Han hade inte särskilt mycket bekymmer med de 6 tänder han redan fått, men de tänderna är ju inte så "grova". Brukar det bli jobbigare framåt kvällen? Han har också haft en snuva som hållt på i 3-4 veckor, och vi har varit hos läkare och allt har sett bra ut i övrigt. Har fått för mig att tandsprickning gärna "förlänger" förkylningar os v?
Han har svårt att komma till ro på kvällen och liksom trycker med fingrarna mot tandköttet i nederkäken. Det måste ju nästan vara något med de små gaddarna?