• skriva

Äntligen v.14! Hur mår ni andra?

Idag börjar vecka 14 och jag får flytta över hit! För det är väl nu andra trimestern börjar?

Jag mår inte illa längre, vilken lycka! Då orkar man ju mycket mer.

Midjemåttet har ökat ca fyra cm men jag tror inte att någon annan ser något på magen än.

Hur mår ni andra i samma vecka?

• Svar på tråden Äntligen v.14! Hur mår ni andra?
  • ISSEN

Jag mår fin fint... inte lika trött längre, men dags att köpa hem mammakläder för mina börjar bli för trånga..

• Smulan83

Jag är oxå i v.14 Mår fortfarande illa ibland, tycker inte att det är gott att äta överhuvudtaget. Är jättetrött och har ofta ont i huvudet. Växtvärken känns av flera gånger per dag men det syns inte att jag är gravid, men det beror på att jag har några kilos övervikt. Men faktiskt så måse jag hålla med ISSEN..kläderna börjar bli för trånga.
    Ha det bra

• Saule

Hej,
    jag mår prima, är också i v14. Ganska pigg, humör på topp. Mammakläder har jag börjat för en vecka sen - väntar mitt 2:a. Har mycket ont i magen under naveln och därikring - det växer säkert... (har haft känningar om tvillingar , men det kanske man har ganska ofta då magen är stor
    Kram och må gott!

• En glad tjej

Går in i vecka 14 imorgon, ska man förresten räkna 13+0 som vecka 14??? Har sett många som gör det det men vet ej om det stämmer!

Jag mår sådär, spyr lite emellanåt och är trött men annars är det bra. Magen har blivit fläskig trots att jag gått ner hihi! Det syns en tydligt kula när jag står i mina underkläser så jag får väl snart berätta på jobb!

Jag får växtvärk då och då eller jag tror det är växtvärk men jag vet int ehur det ska kännas!

• skriva

Jo, jag tror 13+0 betyder att v.13 har gått och du har kommit 0 dagar in i v.14

Jag vill ju OCKSÅ börja få mage! Jag har gått ner 8 kilo så det är väl därför jag inte märker nåt. Midjemåttets ökning tar ju ut viktminskningen då. Har t.o.m. fått köpa 1 stl mindre byxor!

Om ni har sett min presentation så vet ni att jag har ett viktproblem som har tvingats på mig genom en medicin som jag nu har slutat med, och det gör att det hela blir lite bakvänt. Till min stora glädje har kräkningarna gjort att jag kommit ner från fetma till övervikt enligt BMI, och det känns kanon! Att gå in i en graviditet med BMI-kategorin fetma är ju inte det bästa läget, och det har jag varit lite orolig för. Men nu slipper jag tänka mer på det, i alla fall. Och bebben är frisk och fin, det vet vi sen vi gjorde NUPP. Så allt känns ganska kul just nu.

Mmmm... ikväll blir det Tom ka gai... Yummy! Tänk så härligt det är att kunna äta MAT igen!

I natt drömde jag förresten att vi fick en liten flicka som skulle heta Isolde!

• Trinity197

Mår fortfarande väldigt illa och kräks ca tre-fem gånger om dagen. Jag hatar verkligen det här, har gått ner 3, 5 kilo. Är i vecka 14 och har haft det så här i över två månader. Suck. Menar inte att vara negativ- men det är ju väldigt olika. Alla mår ju inte bra efter vecka tolv.

• Lindis41

Hej går in i v 14 imorgon är ständigt trött och hungrig äter illamående tabletter spyr då inte. Testade i helgen utan det gick inte!!Har börjat få mage använde mammakläder på helgerna mest ska försöka att vänta lite tills ul om två veckor innan jag sätter på mig dem till jobbet. Har oxå börjat få ständigt huvudvärk sen i måndags vill inte ge med sig. Har även som foglossning el likn värk i svanken och ljumskarna.
    Kram linda

• Fiaspel

Hej!

Är också i vecka 14. Mår illa jag med fortfarande, men det är hanterbart i alla fall. Idag fick jag lägga bort mina jeans för nu var de väldigt trånga...
    Kram

• skriva

Jag känner verkligen med er som fortfarande mår illa. Jag mådde konstant illa från befruktningen fram till vecka 13. Nu är det bara bitvis, vilket känns som att komma till en ny värld!

• Puh mamma

Jag är i v. 15 och mår fortfarnde illa. Tack och lov att havfefras och mjölk finns så att jag får i mig något alls. Har lagt in en ny magbild idag om ngt vill titta förbi! I morgon ska vi lyssna på hjärtljud!!!!!!!!

Svar på tråden Äntligen v.14! Hur mår ni andra?