• Mammatill2troll

Dop!

Hejsan,
    Vi är bjudna på dop  och funderar på vad vi ska köpa för pressent.
    våra tanka först var något smycke.Men det får hon säkert av sina gudföräldrar.
    En sparbössa kanske?

Har ni några tips?

• Svar på tråden Dop!
  • JA77

Smycken till småbarn är bara white trash... Sparbössa är en bra idé, där kan man lägga småmynt även som vuxen!

• La Lola

Nåt användbart.
    Inte bara nåt som står o samlar damm.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Toddes mamma

Vi fick månadstavlor till våra barn när de döptes! Det tyckte jag om, jättesöta.

• SilverEmma

Barnkammarböcker?

Ett smyckesskrin? (till alla halsband de lär få)

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Mammatilltvåprinsar

Sparbössor brukar man få flera. Fina böcker är uppskattat, finns massor av roliga böcker för barn (pop up, böcker man kan "klappa" djur i etc. Kläder är roligt också, gärna lite onödiga:)

• Mammatill2troll

efter mycket om och men kom vi hem med lite kläder och en jätte mysig bok.
    Nu får vi hoppas föräldrarna gillar detta=)

• Rottis77

Mina barn bla fått sina allra första skor när dom döpts, och det tycker jag varit skoj. Även barnkammar böckerna är omtyckta här. Dom har även fått varsin sparbössa, dock ej mässing utan roliga användbara sådana, och sonen älskar att lägga pengar på den. Dottern fick en massa smycken när hon döptes, men det känns så onödigt, det är ingenting hon kommer använda på väldigt länge.

• solemio

jag ska snart på dop, och har beställt en sagobok som handlar om barnet som ska döpas...jättenöjd men den presenten , hur bra som helst......jag tror att adressen var www.sagolandet.se

• Esmiso
    böcker kläder tavlor sparbössor tenderar barnen få mååånga av...
  • Idah84

Vår son fick skor av sin farmor, hon har det som tradition att hon ger skor till alla som döps. Pyttesmå puma :) kul o spara o ha som minne. Själv köper jag alltid sagoböcker, gärna klassiska o det brukar va poppis. Så skor o böcker är mitt tips :)

• Julia11

Kolla namntavla.se! Jättesöta årstidstavlor med namn och födelseuppgifter. Precis beställt en tavla till vår dotter i doppresent från morfar

Svar på tråden Dop!