• Anonym (Undrar)

Hur långt får det gå innan polisen tar det på allvar?

En person i min närhet har under hela sit liv ljugit och blåst och manipulerat folk. Det blir dock värre och värre, Hon har under en tid nu lagt ut anonser på blocket där hon säljer saker som hon inte har och manipulerar sig till att folk ska sätta in halva summan i förväg... Hon har blivit polisanmäld minst 5 ggr, men inget verkar hända....hur långt eller hur stor summa måste det vara för att man ska åka fast för bedrägeri? Hon behöver få rättsliga påföljder denna dam för annars fortsätter hon för att försörja sig själv på det viset.. Tillägga ska jag göra att hon förfalskat minst 5 personers namnteckningar, men det är tyvärr inte polisanmält...snälla någon som vet hur långt det bör gå innan det händer nåt?

• Svar på tråden Hur långt får det gå innan polisen tar det på allvar?
  • Anonym (HD)

Du verkar mycket insatt i vad hon gjort och inte gjort. Har du pratat med henne om det? Har du tagit tag i det på något annat sätt?

Tyvärr är det så att den enda du kan förändra är dig själv. Alla förändringar kommer inifrån. Vill hon inte förändras så kommer hon inte heller att göra det.

• Anonym (Undrar)

Ja jag är väldigt insatt i vad hon gjort....är det konstigt tycker du?? Eftersom väldigt många runtomkring henne har blivit drabbade, bla hennes ex-män och hennes barn samt släktingar. Det finns en sida på nätet "missatsamtal.se" där en drös med människor som inte jag känner har skrivit in kommentarer om att de blivit lurade av henne på blocket...jag har även hittat en blogg där en tjej skriver att hon blivit lurad på pengar av denna människa..ja det är förmodligen så att hon är så sjuk att hon inte kan eller har lust ändra sig själv, därför undrar jag såklart hur mycket som måste hända innan hon åker fast för bedrägeri. För hennes egen skull o för att hon ska förstå att det hon håller på med är så fel som det kan bli...med ett straff kanske det kommer psykvård. Lite så jag tänker....

• Anonym (Undrar)

Tro mig, vi är en hel drös med människor som har pratat, försökt tala om att det är fel osv....eftersom hon förmodligen har någon typ av peronlighetsstörning så förstår hon inte....Hon tror att det är hon mot världen...

• vitoo

Det kanske är din kompis som lurat mig?

Jag skulle köpa 2 stolar av en  som säger sig heta Camilla Söder och påstår sig bo i Stockholm.
    Bilderna hon skickade till mig före affär har jag nu i efterhand hitatt på några amerikanska hemsidor så hon blåste mig rejält. Tyvärr hann jag betala in 3000 kr i handpenning.

Men några stolar har jag inte fått. Självklart har jag polisanmält henne.

Någon som känner igen mail-adressen: [email protected]  ??

Misstänker att hon säkert har blåst fler...

• vitoo

Jag skulle hämtat stolarna i Stockholm den 1 maj men dagen innan skickade hon ett sms och påstod att hennes dotter blivit akut sjuk och hade flugits från Sthlm till Lund för att opereras där. Hon skickade ett mms med en bild på ett spädbarn. Människan är absolut inte frisk!

Hon försökte också sälja barnsängar och skötbord men den annonsen plockade Blocket bort efter tips.

kan det vara din "kompis" Anonym (Undrar) ?

hennes mail-adress är:

[email protected]

• lillamammsen

Förlåt, har varit borta från famileliv ett tag...Det låter som hon ärligt talat men det finns ju säkert några till av den sorten. Hennes namn har blivit utlagt på nätet av folk som blivit lurade av henne så förmodligen har hon väl bytt mailadress till någon variant som inte inte kan kopplas till att det är hon...hon hade sitt för och efternamn nämligen i den gamla..hon är fortf på fri fot tyvärr o i full gas att blåsa folk för att kunna överleva varje månad...

• vitoo

Heter din kompis Söderholm i efternamn och bor i Visby?

• lillamammsen

Nej det gör hon inte...men kärt barn har många namn som det heter;) iaf väldigt många personligheter verkar det som..

• Anonym (Calle)

Hon är igång igen och försöker luras och göra livet jävligt för många.

Se upp!

• Anonym (Magda)
    Anonym (HD) skrev 2011-02-21 17:23:57 följande:

Du verkar mycket insatt i vad hon gjort och inte gjort. Har du pratat med henne om det? Har du tagit tag i det på något annat sätt?

Tyvärr är det så att den enda du kan förändra är dig själv. Alla förändringar kommer inifrån. Vill hon inte förändras så kommer hon inte heller att göra det.

Aa ok, då vet vi då att nästa gång vi ser en mördare mörda nån så ska vi tänka att den enda jag kan förändra är mig själv och inte lägga mig i så mycket vad nu det är mördaren sysslar med.
  • Anonym (?)
    Anonym (Calle) skrev 2021-01-31 13:42:28 följande:

Se upp!

Hur vet du det?
  • Anonym (Magda)

Se upp!

Manska inte handla på sidor som blocket där man har noll skydd. Gör man det ändå och blir blåst så får man skylla sig själv, tycker inte polisen ska slösa med resurser på sånt trams. 
  • Anonym (?)

Se upp!

Hur vet du det?
  • Anonym (Calle)

Hon har nog hållit sig undan olagliga saker denna gång - men att göra livet jävligt för många är nog så illa.
    Jag undrar om de som är skrivna på samma adress som henne vet vem hon är...

• Anonym (c)
    Anonym (Magda) skrev 2021-01-31 17:19:01 följande:
    Aa ok, då vet vi då att nästa gång vi ser en mördare mörda nån så ska vi tänka att den enda jag kan förändra är mig själv och inte lägga mig i så mycket vad nu det är mördaren sysslar med.
    Nä, det låter ju klokt eftersom denne sannolikt faktiskt inte alls är en mördare förrän mordet är begått. Så om du ska få rätt i "mördare" så får du ju då vänta, som du säger ...
Svar på tråden Hur långt får det gå innan polisen tar det på allvar?