• LillaMiss Piggy

Hur spara bilder på usb minne?

Jobbar som pedagog på förskola och behöver göra ny material då allt jag hade har kommit bort 
    Ska printa ut bla färläggningsbilder som jag har hittat på nätet. Då jag inte har skrivare så måste jag göra det på ett tryckeri. Dom vill då ha bilderna i ett usb minne.

Hur sparar jag bilderna på ett usb minne?? som ni förstår så är jag inte så datakunnig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 10:00
    Glömde fråga om man kan dela upp innehållet i olika mappar och hur hur stor minne man behöver? Räcker 16 gb?

• Svar på tråden Hur spara bilder på usb minne?
  • inze

Om du kan spara bilderna på dina dator kan du spara dem på ditt USB-minne. På USB-minnet kan du ha olika mappar om du vill. 16 GB räcker nog mer än väl.  Du får ju rum med ca 16 000 bilder på 1 MB och färgläggningsbilder borde väl vara svartvita och är nog inte ens så stora.

• Ulf Harrys Farsa

Ett USB minne fungerar som vilken hårddisk eller diskett som helst, bara att skapa mappar och kopiera in bilderna

• Auctoritas

Se dock till att bilderna håller så pass hög kvalitet att de går att trycka (i regel minimum 300 dpi) samt att de är fyrfärgsseparerade (CMYK). Gissar nämligen på att det blir någon form av digitaltryck, då det inte kommer tryckas i någon större upplaga. (Självfallet kan du även spara dem som gråskala, då jag nu tittade noggrannare efter vad du skrivit, så det skall väl vara svartvitt och stiliserat, för att ungarna sen skall fylla i med färg.

Argumentum ad rem
Svar på tråden Hur spara bilder på usb minne?