• Sazza

Barnmorskorna i Gamla Stan eller Mama Mia på Söder

Hej,

Är gravid i vecka 11, var på inskrivningssamtal på MVC i Solna C förra veckan och det kändes inte bra alls. Så nu vill jag byta Barnmorskemottagning. Jag har hör bra om både Barnmorsokrna i gamla stan och MAma Mia på Söder, men vet inte vilken jag ska välja.

Någon som har någon erfarenhet från dessa? Eller något annat tips

• Svar på tråden Barnmorskorna i Gamla Stan eller Mama Mia på Söder
  • Moa och Daniel

Jag ska till mama mia söder, har två vänner som gått där också och de är jätte nöjda :) Hoppas du har hittat ngn du trivs med?

• Jen08

Jag gick på barnmorskorna gamla stan med min förra dotter och var supernöjd, det var inga problem att få ett extra ultraljud när jag var orolig och jag fick träffa barnmorskan ofta, min barnmorska där jobbade även på bb Stockholm (barnmorskorna gamlastan är en av bb stockholms MVC) och kom och hälsade på mig när vi låg på bb även då jag födde på Danderyds bb då jag hade en riskförlossning vilket gör två år sedan inte tillät stt man födde på BB Stockholm. De ligger ju på samma sjukhus iofs bara olika avdelningar, idag går jag på Vasamamman som ligger vid Hötorget för att jag bor runt hörnet, de är oxå himla bra, min BM där är riktigt suverän, dock har dom inte varit lika givmilda med ultraljud

Svar på tråden Barnmorskorna i Gamla Stan eller Mama Mia på Söder