• Anonym (ledsen)

Är sååå besviken på hur sexet kändes efter förlossningen....

födde mitt första barn för 5 år sen( föddes med sugklocka och klipp och massa bristningar), hade då avslag i två veckor men väntade i 6 veckor på att ha sex, och det gjorde liite ont, för det var så trångt men annars var det som vanligt

Födde mitt andra barn för 19 dagar sen (endast klipp, ingen bristning), har varit sugen sen bb, men vi har härdat ut tills smärtan skulle vara över i underlivet, så vi har gjort annat under tiden.
    nu igår skulle vi ha sex (har ljust och lite avslag kvar, men vi orkade inte vänta) 
    så vi skulle börja köra med kondom (vilket vi aldrig gjort någonsin) och den slank in utan problem :-O men det sved och skavde på mig och killens höll på att slakna för kondomen satt åt så hårt och han kände typ inget... så han fick tvätta av sig ordentligt så körde vi utan kondom.. och inget känns som vanligt!!
    jag kan knipa med mina muskler men inget händer! dom är helt försvagade och jag känns slapp..
    efterår grät jag massor och killen trösta, han hade ju märkt oxå att det INTE kändes som vanligt..
    och innan förlossningen har vi haft världens bästa och skönaste sex, och även hela graviditeteten ända in i dom sista dagarna.. och nu känns allt förstört.. hemskt och bara konstigt..

blir man slappare efter fler barn?
    sex är super viktigt för mig och jag har alltid haft högdrift oavsett.. och nu känns det som hopplöst om sexet ska kännas så här..
    vad kan man göra? eller kommer det vara så här?

• Svar på tråden Är sååå besviken på hur sexet kändes efter förlossningen....
  • Anonym

Snälla du, 19 dagar? Lugn! Det kan hända att det tar dig lite längre tid att återhämta dig denna gång. Jag skulle verkligen vänta så att allt fick läka ifred så det inte blir något fel. Njutav varandra på andra sätt!

• Snooze

Men snälla du! Inte kan du väl ge upp för att det inte funkar EN gång och dessutom endast 19 dagar efter?!?

Jag har fött 5 barn (4 vaginalt) och mitt sexliv är bättre än någonsin. Enligt min man blir jag bara trångare med barnen. Fast jag kan ärligt säga att hur sexet kändes veckorna efter förlossningarna och hur det känns nu (yngsta är 1,5 år) är inte öht jämförbart.

• redneck girl

ja nu har jag lust att säga lilla vän....19 dagar och du tror att musen ska kännas helt som vanligt igen. du kan vara sträv som en rotborste om du ammar ( även om du inte gör det i början). använd glidmedel om du är sträv...annars får tom killen väldigt väldigt ont. jag har fött nio barn och min mus är som vanligt...nästan trängre eftersom man kniper och har sex...då tränas ju musen.ta det för vad det är ...för det rätar till sig.jag fick barn i oktober och nu känns min mus som vanligt.du blir säkert lite ledsen också för att du har en massa hormoner som susar runt i kroppen...man kan bli lite "lynnig".vårt sexliv gick i topp efter sen vi fick första barnet.så hoppet är inte ute för dig heller!!!

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Anonym (ledsen)

men efter första barnet kändes det trångt. men nu efter barn nummer 2 känns det allt annat än trångt..

• redneck girl
    Anonym (ledsen) skrev 2011-02-21 13:31:29 följande:
    men efter första barnet kändes det trångt. men nu efter barn nummer 2 känns det allt annat än trångt..
    ditt minne kanske inte minns riktigt. fem år sen du födde...det är ju inte som att vara omföderska.19 dagar!!! tänk på det....fundera lite varför det kan ta upp till ett år för vissa innan musen känns som den ska.klipp och bristningar betyder väl att du vart sydd den gången? kanske det snäva till det så det var trängre fortare.
  • Anonym

Ja vad ska man säga... det borde du tänkt på innan du födde barn.... du vet väl att det kan uppstå komplikationer och att underlivet aldrig blir som detsamma igen. Finns många som har men för livet efter sin förlossning...

• redneck girl
    Anonym skrev 2011-02-21 15:05:48 följande:
    Ja vad ska man säga... det borde du tänkt på innan du födde barn.... du vet väl att det kan uppstå komplikationer och att underlivet aldrig blir som detsamma igen. Finns många som har men för livet efter sin förlossning...
    de flesta blir helt normala igen som tur är. men att vara så opåläst när man redan har ett barn gör en lite mörkrädd.kroppen kan bli märkt...men det hör ju till livet.
  • Anonym (ledsen)
    jo jag visste ju hur det kunde bli med tanke på första barnet hade jag INGA problem efter och den förlossningen hade jag komplikationer med. och klart jag var jätte orolig denna gång att det skulle bli en lika hemsk förlossning som då, men hade inte en tanke på att komplikationer efteråt kunde oxå komma. jag hade ju inte dom erfarenheterna av det.
    Och men för livet efter en förlossning? ja det kommer jag ha, psykiska från både första förlossningen och den andra, för dom båda var extremt jobbiga och påfrestande och jag går redan i terapi för förlossning nummer 2.

och skulle alla veta om alla risker som finns med graviditet och förlossning och efter är det nog många fler som skulle välja k-snitt.
    men många hoppas ju att en vaginal förlossning ska gå bra och att man inte ska få bestående med för "kvinnor har gjort det i alla tider"
    men det är inte roligt för alla som får komplikationer, ingen förjänar det! 
  • redneck girl
    Anonym (ledsen) skrev 2011-02-21 18:31:24 följande:
    jo jag visste ju hur det kunde bli med tanke på första barnet hade jag INGA problem efter och den förlossningen hade jag komplikationer med. och klart jag var jätte orolig denna gång att det skulle bli en lika hemsk förlossning som då, men hade inte en tanke på att komplikationer efteråt kunde oxå komma. jag hade ju inte dom erfarenheterna av det.
    Och men för livet efter en förlossning? ja det kommer jag ha, psykiska från både första förlossningen och den andra, för dom båda var extremt jobbiga och påfrestande och jag går redan i terapi för förlossning nummer 2.

och skulle alla veta om alla risker som finns med graviditet och förlossning och efter är det nog många fler som skulle välja k-snitt.
    men många hoppas ju att en vaginal förlossning ska gå bra och att man inte ska få bestående med för "kvinnor har gjort det i alla tider"
    men det är inte roligt för alla som får komplikationer, ingen förjänar det! 
    kroppen sköter ofta sitt jobb bra.välja en stor op istället för vaginal förlossning gör nog de flesta inte. man ska lita på sin förmåga.knip och ta de lugnt.hur kan du tro att på 19 dagar ska 9 månaders kånkande vara som spårlöst försvunnet?
  • Indra
    Vad är detta för ett jävla inlägg?
    Det är ju som att säga, skyll dig själv, du ville ha barn.
    Folk har skaffat barn genom tiderna och det är fan inte många
    som resonerar på detta viset.
    Det är klart att det kan bli konsekvenser men sådär kan man ju
    inte tänka om man är normalt funtad i huvudet.
    Så jävla okänsligt.
Svar på tråden Är sååå besviken på hur sexet kändes efter förlossningen....