• Novemberstjärnan

Crosstrainer vs motionscykel?

Som rubriken lyder, vilket är det bästa alternativet av crosstrainer och motionscykel?
    Vill få upp konditionen, gå ner graviditetskilon och få en sund kropp, när jag fött barn.

Tack för svar! 

• Svar på tråden Crosstrainer vs motionscykel?
  • Novemberstjärnan

puffar lite försiktigt...

Och tillägger med en fråga.

Ni som har en crosstrainer hemma, vad gav ni för den?
    Vilka är prisvärda och bra?? 

• Tainted

en vild gissning är väl att crosstrainern är bättre, där använder du ju mer muskler och har lite större variation på övningarna. fast det kan man väl iofs göra på en cykel med.. att stå upp eller köra lite lättare vikter medans man trampar.

• Felidae

Crosstrainer är hundra gånger roligare! Jag har en Abilica WinElip 2.0 som jag köpte för några år sedan. Idag kostar den 5200 kr på sportgymbutiken.se. Finns säkert billigare som är ungefär lika bra!

• caroline80

Crosstrainer skulle jag tro, arbetar mer med hela kroppen, jag har en casall x200 tror den ligger på runt 4000

• mamimami

Jag håller med de övriga; crosstrainern är ett jättebra konditionsredskap och det är skonsamt mot knän(finns undantag) och bäcken och man engagerar många muskler som Tainted nämnde. Man kan ju verkligen få upp flåset! Mina föräldrar köpte en på second hand för 1200 kr men jag tippar att blocket borde ha några.

Lycka till!

Karin
    www.mamimami.se

Svar på tråden Crosstrainer vs motionscykel?