Vad tycker ni om Lisa? Och vad heter era barn?
Är Lisa ett fint namn på en liten tjej?
Vad tycker ni?
Vore också kul att se era favoritnamn/namn på era barn i samband med att ni tycker till.
Är Lisa ett fint namn på en liten tjej?
Vad tycker ni?
Vore också kul att se era favoritnamn/namn på era barn i samband med att ni tycker till.
Lisa e ett fint namn =) Tänker på min gammelmormors syster som hette de, jättesnäll o go gammal tant.
Men mina favoritnamn är självklart mina barns namn, Ebba och Lias.
jättefint tycker jag :) Inte jättevanligt för småbarn nu men ändå passar det in liksom i de namn som många ger sina barn nu, om du förstår vad jag menar :)
gillar lisa.
det enda som är trist är att det blir lisa fisa i barnmun.
Jag gillar inte "Lisa", men det beror nog mycket på att en bitch som gick i min parallellklass hette det.
Min son heter Jack och det namnet gillar jag. Innan vi visste kön funderade jag på namn som Cornelia, Cecilia och Linnéa på en flicka.
Om vår lilla blir en flicka så ska hon heta Lisa. Det var faktiskt det fulaste namnet jag visste när jag var yngre men nu har jag ändrat mig helt. Jag är överraskad över svaren faktiskt, Lisa brukar inte vara ett så populärt namn.
Lisa - jättefint! men alldeles rätt så blir det lätt "lisa fisa" men vilket namn kan man inte rimma på? Om barn bestämmer sig för att reta nån så gör dom det vad än namnet är......
Emma och Elsa heter våra tjejer - linnea och johanna i andranamn....
helt okej,men tycker det är rätt vanligt... skulle inte döpa min dotter men smaken är som baken.
Tack för era åsikter! Det blir nog en liten Lisa, tycker att det är både gulligt och tufft. Att hon skulle bli kallad för Lisa-fisa är INGET jag bekymrar mig för. Som sagt, vill man reta någon så finns det nog gott om fantasi att hitta på taskiga smeknamn utan att de rimmar.
Det enda som jag stör mig på är att folk ofta säge "Kallle och Lisa" när de inte vill bemnäna barnets rätta namn, eller när man pratar om barn generellt. Typ som min chef, ha ha.
Lisa Britta Kristina får det nog bli,
Inte direkt fult namn men heller inget jag valt att låta mitt barn heta. Så himla vanligt kan jag känna.
Får jag en son och en dotter kommer iaf dottern heta Amelia....osäker på pojknamn...tycker det är såå svårt. Nu för tiden verkar alla döpa sönerna till antingen riktigt "gamla" namn som Folke och Tage -inget som varken jag eller sambon tycker är fint. Eller också dessa hemska Liam och Kevin...ryser ända in i benmärgen av de namnen.
Men flicknamn har jag hur många som helst som jag gillar..haha, först då Amelia..men även Jennifer, Sanna, Lovisa, Alicia, ....de är dem jag spontant tänker på. Inte jätteovanliga kanske men heller inte söndertjatade som Maria och Anna ....
Vad kul att se mitt namn i en tråd för barn. är nästan ovanligt i den mindre generationen. Betydligt vanligare (men inte herre jösses vanligt) i min ålder (31). Tror Lisa kommer bli vanligare faktist. Går ju bra ihop med Elsa och liknande namn som är poppis just nu. Har själv en dotter som heter Lovisa, inte helt olikt. Gillar även Elisa och Isa.
Kan medela att jag inte fått höra Lisa-fisa så mycket som man kan tro. Mer som skämt av nära kompisar
Tycker att det är superintressant med namn-trender! Folke och Tage tycker jag är superfina namn, men i sthlm är de ganska vanliga redan, jag tror att 40-talistnamnen som Girgitta och Gunnar är på frammarsch, då INGEN skulle tänkt tanken att döpa barnet till Folke för 15 år sedan..
Anna och Maria är söndertjatat säger du, men ärligt, vet du många barn under 10 år som heter Anna? Nästan inga. jag tycker faktiskt att det är fint för det är inte söndertjatat i sin generation. ( som typ Alice, elsa och Maja som ALLA dagisbarn heter) Bland 70-talister, absolut, men vill du vara ensam om ditt barns namn i förskolegruppen, så varför inte välja ett namn som Anna?
Nja gillar inte....Tycker det är intetsägande och tråkigt. Och tyvärr har jag bara träffat elaka Lisor...
Mina barn heter Ines och Vilfred.
Älskar namnet Lisa..hade använt namnet själv om det inte vore för att min syster heter Lisa :)
Jag tycker Lisa är jättefint! Jag känner någon som är både snygg och trevlig som heter det dessutom så det ger väl en mer positiv klang på grund av det för mig.
Mina barn som är döpta tidigt 90-tal heter Fanny och Lucas
2010 barnet heter William.