• Angels

Vad fick ditt barn i 15-årspresent?

För mig är 15-årsdagen mycket speciell. Kanske inte lika speciell som när man fyller 18, men ändå mycket speciell. Sambons dotter fyller 15 och jag vill lyxa till det lite för henne när hon kommer till oss nästa gång. Hade tänkt boka biljetter till en konsert, men tyvärr var det 18-årsgräns på den.

Ringde henne precis och hon hade fått lite kläder och en locktång, block och pennor, vilket jag blev lite förvånad över. Är det bara jag som tycker 15-årsdagen är speciell? Frågade om de skulle ut och äta i kväll, men det hade hon inte hört något om. Nu kan det ju vara så att mamman planerar något, men hur är det egentligen? Är 15-årsdagen speciell?

Vad fick ditt barn i 15-årspresent?

• Svar på tråden Vad fick ditt barn i 15-årspresent?
  • paloma84

Min syster fyllde år i veckan...
    Hon fick av mig 2st OC boxar som hon önskat sig.
    Av mamma fick hon en fin armbandsklocka, ett par "riktiga" skor.. ha ha.. alltså inte ett par sådana
    Din Sko skor utan ett par riktigt bra ;) Sen lite små plock, smink, kläder, pengar och en middag ute med vänner :)

• Angels
    paloma84 skrev 2011-02-21 15:26:51 följande:
    Av mamma fick hon en fin armbandsklocka, ett par "riktiga" skor.. ha ha.. alltså inte ett par sådana
    Din Sko skor utan ett par riktigt bra ;) Sen lite små plock, smink, kläder, pengar och en middag ute med vänner :)
    Tack för svar! :) Tycker du att 15-årsdagen är speciell och att man då "bör" köpa något lite finare än till "vanliga" födelsedagar?

Min pappa tyckte att jag fick välja mellan havremoppe och vanlig moppe. Får inte 15-åringar idag moppar när de fyller år? ;)
  • fostermamma

Moped till sönerna kommer vi ge (om de vill såklart)
    Vill tjejen ha det så detsamma annars kanske en häst

• Hallonmumsan

jag är uppvuxen på en liten ort där det nästan alla fick en mobbe när man fyllde 15.
    det är en speciell födelsedag så nått utöver det vanliga tycker jag nog man kan ge. inte menat att det måste vara jätte dyrt men nått hon kommer minnas

• Angels

Skönt att det inte bara är jag som tycker 15-årsdagen är speciell. Då är jag inte helt ute och cyklar.

• paloma84
    paloma84 skrev 2011-02-21 15:26:51 följande:
    Jo, visst är det en speciell födelsedag :)
    Hade vi bott på landet, så kanske man hade önskat sig en moppe... Bor man i Sthlm är det kanske inte är det första man önskar sig...

Det 15 åringar vet om är att de blir byxmyndiga, så varför inte ett kondompaket ;)
    Ha ha ha skämt åsido :)

13 år var också en stor födelsedag hos oss, då man blir tonåring.
    Jag fick ärva en ring som gott i arv.
  • äppelmos

jag fick moppehjälm!!! moppen stod redan på landet å väntade! pappas gamla fina ciao! :)

• cicci85

Kommer inte ihåg vad jag fick, inget speciellt vad jag minns. Sambons lillebror ville inte ha nån moppe så han fick en svindyr dator istället.

• mzmaa

Jag fick en moppe när jag fyllde 15år :) Kommer ihåg att de var speciellt att fylla 15 år faktiskt (det är 5 år sedan nu)

• NSternhag

Jag fyllde 15 år för 5 år sedan och fick då en fantastiskt fin guldring av min mamma.

• BlommyNess12

Jag fick välja mellan en moped eller en laptop när jag fyllde 15 år, självklart valde jag laptopen, nördig som man var :P

• vit pion

Min dotter fick en moped i våras då hon fyllde 15 år. Hon blev såå glad. Vi bor även en bra bit ute på landet, så hon har verkligen fått nytta och glädje av den.

Svar på tråden Vad fick ditt barn i 15-årspresent?