• Flippen

Resa till Florida med småbarn...

Till hösten hade vi tänkt åka till Florida med våra barn på 3,5 och 6 år.

Först tänkte vi vara några dagar i Orlando för att besöka t ex Disney World och Sea World. Sedan tänkte vi åka söderut för lite mer sol och bad. Vi är lite sugna på södra västkusten, och sedan åka över till Miami över dagen.

Någon som har några bra tips på orter i södra Florida som är lämpliga när man reser med mindre barn?

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Resa till Florida med småbarn...
  • Dixie

vi har precis kommit hem från Orland med våra barn (3 och 5 år) och vi hade det jättebra - USA är ett enkelt land att resa med barn i!

det finns flera trevliga orter på västkusten - för 2 år sedan bodde vi vid fort Meyers beach - och det var mycket fint med fina stränder och delfiner i vattnet! ett besök på Sanibel island bör ni också boka in.

fast åka till Miami över dagen från västkusten hade jag inte gjort - det tar ca 3 timmar enkel resa och då har ni ju inte mycket tid i Miami - jag hade nog bokat in en hotell natt i Miami området.

trevlig resa! 

• Flippen
    Dixie skrev 2011-02-21 20:33:11 följande:
    vi har precis kommit hem från Orland med våra barn (3 och 5 år) och vi hade det jättebra - USA är ett enkelt land att resa med barn i!

det finns flera trevliga orter på västkusten - för 2 år sedan bodde vi vid fort Meyers beach - och det var mycket fint med fina stränder och delfiner i vattnet! ett besök på Sanibel island bör ni också boka in.

fast åka till Miami över dagen från västkusten hade jag inte gjort - det tar ca 3 timmar enkel resa och då har ni ju inte mycket tid i Miami - jag hade nog bokat in en hotell natt i Miami området.

trevlig resa! 
    Åh, tack för tipsen!!
    Har nu kollat in Fort Meyers och det verkar vara helt underbart. Känns absolut som det bästa alternativet hittills.
    Ska även fundera lite på det där med Miami.

Tusen tack!
  • Kodia

Vi var i Florida förra sommaren i tre veckor. Vi var i Orlando, på Sanibel på västkusten (jättefint!), Everglades, Key West, Miami, Cocoa Beach (på ostkusten) och Kennedy space center.

Miami var en besvikelse. Visst var det lite kul att se de höga husen osv, men stranden är som alla andra stränder, och shopping eller uteliv är inte så högt på vår lista... Jag hade hellre lagt en extra dag i Orlando, eller i Everglades. (barnen vill väl se alligatorer?)

Svar på tråden Resa till Florida med småbarn...