Någon som testat Ab Circle Pro ?? Vad tycker ni?
Är sugen på att köpa en Ab Circle Pro...
Är det något som du rekommenderar?
För och nackdelar?
Eget resultat av använding av maskinen?
Tacksam för svar!
Är sugen på att köpa en Ab Circle Pro...
Är det något som du rekommenderar?
För och nackdelar?
Eget resultat av använding av maskinen?
Tacksam för svar!
Ingen?
Fördelar: Den passar under sängen så man kan gömma den efter den första, och enda användningen.
Nackdelar: Dyrt och onödigt sätt att samla dammråttor med.
Nej ok, skämt åsido så beror det kanske på vad du vill ha ut av den? Vill du gå ner i vikt så är det antagligen lättare, och bättre att gå ut och ta en joggingrunda (eller en promenad om du hellre gör det) ett par gånger i veckan. Är det magmuskler du vill bygga så är med största sannolikhet situps med motstånd bättre. Båda dessa alternativ är mycket billigare så jag ser inte riktigt vad en ab circle hade tillfört.
Eftersom du ställer frågan så kan jag anta att du kanske inte tränat så mycket innan? Fråga dig i så fall varför du skulle vara sugen på att träna med just en abcircle, en maskin som tränar typ EN muskel och som inte är varierande nog att hålla på med för att få ökad förbränning. Har du lite mera pengar att lägga (och tid) kanske du istället hade fått ut mer av att gå med i ett gym och således ge dig själv möjligheten till att träna hela kroppen på ett effektivt sätt.
Hoppas det hjälper och svarade på din frågeställning! =D
Har du provat maskinen själv Rundown?
Man tränar väl mer än bara en muskelgrupp.. Det måste ju ändå vara mage, rumpa och ben?? Fast det är säkert så att det kan bli en dammsamlare
Hej,
Jag har testat maskinen. Lånade den av en kompis och tränade med den ett tag. Tycker att den var sådär. Hittade även tester på nätet som du kan titta på innan du införskaffar en bla. www.tränamagen.se/ och även hellen.se tror jag hade ett litet test.
Min mamma köpte en och jag tyckte den var helt värdelös. Nu är jag väldigt stark i bålen, så det kan ju ha berott på det, att det helt enkelt gick för enkelt. Jag kände i alla fall inte att jag fick något ut av maskinen. Om man höll på ett tag blev det jobbigt i armarna, men det var troligtvis för att vi monterade på handtagen lite fel Men skulle inte rekomendera den.
Ang. benen/rumpa så ger den en viss benträning om man släpper på spärren så man skall pressa upp knäna på sidorna. (som i slutet på den här filmen ->
)
Det var tyngre för benen än vad det var i magen (för mig i alla fall) men då fick jag hålla på ett bra tag.