• mammaspyre

hundstallet!!??

Hej på er allihop!!
    (OBS! detta är inte en omplacerings annons)

jag och min sambo har nu efter stor vonda "tvingats" att ta beslutet att omplacera våran underbara hund, pga min sjukdom (reumatism) och tidsbrist!!
    denna hund betyder fruktansvärt mycket för oss och det är viktigt att han får det så bra det bara går!! (vi sätter INTE ut ngn blocket annons)
    vi bor i gbg trakten men kan tänka oss att åka sverige runt för att han skall få ett bra hem! så nu till frågan!!

har hört talas om ett omplacerings hem utanför stockholm som låter fruktansvärt bra det heter HUNDSTALLET www.hundstallet.se och jag undrar om det finns någon som hört talas om detta stället positivt och negativt ngn kanske tillomed har personlig erfaren het av stället!!

tack på förhand!! // therese

• Svar på tråden hundstallet!!??
  • sessan46

har ingen aning me puffar åt er. Jag hoppas verkligen att det går bra för er. Lycka till!

• emmye

hundstallet har ett bra rykte....men jag vet inte så mycket om det...men jag tror nog att du ska försöka hitta en familj i stället som har tid för den o kan ge all sin kärlek till vovvsingen....lycka till hoppas ni hittar något bra...

• Lejra

Vad är det för ras ni ska omplacera? Kan hålla ögon öppna här i min omgivning om du vill!

• Semirhage

Hejsan! Har själv en hund från Hundstallet! Vilket ställe, underbara människor som bara har en sak för ögonen - HUNDENS bästa!! Det är DOM som väljer ut ett passande hem åt hundarna, man får inte välja själv. Detta eftersom man annars kan välja en "söt" hund som inte alls är rätt (behöver mer/mindre aktivitet än man tänkt etc). Dom intervjuar potentiella nya hundägare NOGGRANNT för att hitta bästa hem. Dom gör uppföljningar för att se så det funkar etc etc. Jag rekommenderar dom naturligtvis varmt, har en schäfer/rottweiler tjej därifrån, och kommer antagligen ta en till hund därifrånom något år (lite mycket just nu med liten och allt..) Det bästa är väl om du ringer dit och hör dig för, får en känsla så att säga.
    Vill du veta mer annars så hör av dej i min GB!

• Peppa

Hundstallet har ett mkt gott rykte, men jag vet inte om de tar emot hundar hur som hellst...

Har ni kontaktat hundens uppfödare???

• mammaspyre

jodå vi har kollat med hans uppfödare men om han tar tillbaka honnom så kommer han bli vakthund nån stans otillbringa resten av sitt liv i en hundgård!! och det VÄGRAR jag !! för hans skull känns det i så fall mer humant att låta han somna in (kommer alldrig inträffa) min lill prins skall få fortsätta sova mella några som älskar honnom i sängen på egen kudde o njuta av livet och överösas med kärlek!!

Svar på tråden hundstallet!!??