• Nanniii

    Har ont i höger sida i bröstmuskulaturen/revbenen efter förlossningen.

    Hej
    Blev mamma för 2månader sedan .
    Har sedan dess haft lite obehagliga smärtor i höger bröst / revbenen . Jag kan inte riktigt lokalisera exakt var smärtan sitter, men trycker jag på revbenet precis i början under höger bröst så ömmar det. Och ibland när jag anstränger mig hugger det till. Känns nästan som det låser sig för 1sek sen slutar. Svårt att förklara.

    Har aldrig haft något problem , allt kom efter min förlossning.
    Har även förstorat brösten , men det är flera år sedan så kan inte tänka mig att det skulle vara ngt sånt. Det är ju inte i själva bröstet det känns. 
    Kan det vara revbenen eller ngt som fått på fan?

    Jag ska på återbesök nästa vecka, men tills dess tänkte jag kolla om fler upplevt detta,elller kanske har en hum om vad det kan vara.

  • Svar på tråden Har ont i höger sida i bröstmuskulaturen/revbenen efter förlossningen.
  • Christine Christian

    Jag har exakt så nu. Höger sida, kan knappt andas när det kommer i den positionen. Kan inte dra ett stort andetag för då hugger det till. Misstänker att det är efter att hon har sparkat mig på revbenen men jag vet inte. Födde den 10:e januari så det är lite långt efteråt men man vet ju aldrig. Denna kropp är så konstig.. 

  • Nanniii
    Christine Christian skrev 2011-03-03 09:16:30 följande:
    Jag har exakt så nu. Höger sida, kan knappt andas när det kommer i den positionen. Kan inte dra ett stort andetag för då hugger det till. Misstänker att det är efter att hon har sparkat mig på revbenen men jag vet inte. Födde den 10:e januari så det är lite långt efteråt men man vet ju aldrig. Denna kropp är så konstig.. 

    Hej !


    Jag var faktiskt och undersökte detta . Det är tydligen ganska vanligt . För min del trodde hon det kunde bero på att under den sista tiden av graviditeten är det så pass ansträngande för kroppen, att när då barnet trycker på så blir det som blåmärken. Det kan ta veeeckor innan det försvinner.

    Jag märker av det när jag anstränger mig. Går och bär på honom, hostar osv. Så det är säkert något liknande för dig :)

  • Juli85

    Ser att den här tråden är jättegammal men jag är nyfiken på hur det gick för er? Har sån smärta nu och har haft det 5 veckor efter förlossningen..

Svar på tråden Har ont i höger sida i bröstmuskulaturen/revbenen efter förlossningen.