• CandyCandy

    Tips på annorlunda bröllop??

    Hej, jag skulle vilja ha lite tips på just Annorlunda bröllop Glad
    Vi funderar på ev sommar bröllop men kan även tänka oss att gifta oss på vintern,

     
    Skulle vara kul att få lite tips om nått annorlunda och samtidigt roligt - Vigsel, festlokal, transporter, teman allt vad man kan tänka sig helt enkelt att tipsa om {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Tips på annorlunda bröllop??
  • principessan

    Jag är också intresserad. Men drömmer om ett vinterbröllop. Men vart kan man vara då om man inte vill gifta sig i kyrkan...?

  • stjärnmamman

    Är det vinter kanske man kan gifta sig i en pulkbacke, ute på isen på sjön. var som helst utomhus med brinnande facklor omkring.. På sommaren i sin trädgård, vid havet. på någon vacker plats utomhus

  • semlorna

    Det är en rätt omöjlig fråga att svara på känner jag. Annorlunda säger inte så mycket så frågan blir väldigt stor. Ett bröllop kan göras nästan hur som helst så det beror på hur ni vill ha det :) Mitt tips blir att ni läser på lite och skaffar er en grundidé för hur ni vill ha det först och be om hjälp med detaljer, färger, lekar, teman osv.

    Gifta sig kan man göra vart man vill sålänge man får en vigselförrättare att gå med på det.

  • Fröken Susidus

    Vi ska släpa ut alla gästerna o skärgården och gifta oss på en ö
    Sedan får alla gästerna bo kvar över natten o stugor och tält. Först middag, buffé och senare på natten grillar vi korv och bastar

  • LillTanten

    Vi gifte oss utomhus, under ett päronträd på gården där jag växte upp.
    På exakt samma plats blev jag döpt av samma präst Glad 
    Efteråt var det bröllopsmiddag i partytält (maten serverades på altanen)
    Bröllopsfest hade vi inte direkt eftersom jag var gravid i 5e månaden, var bara ett fåtal som stannade sent så de fick plats inomhus utan problem Flört 

    Vårt bröllop gjorde vi väldigt personligt, vi hade vanliga sommarkläder på oss eftersom ingen av oss är jätteförtjusta i uppmärksamhet. Stod på samma plats och hade samma präst som mitt dop,  mannens morbror och fru spelade gitarr och sjöng. 
    Så mitt tips är gå efter er egen smak och känsla Glad

  • kiwwi

    Om du vill gifta dig på vintern så kan jag rekomendera ishotellet, du måste inte nödvändigtvis gifta dig i iskyrkan finns många fina ställen där. Vi gifte oss där uppe nu i januari det va skitmysigt. :)

  • saga

    vi gifte oss i vår trädgård. endast den närmsta familjen var bjudna/visste om det. vi åt jordgubbstårta och drack champange. någon timme senare åkte vi på bröllopsresa. snabbt, enkelt - men alldeles perfekt för oss:)

  • CandyCandy

    Tack för alla tips!
    Vi har kollat tidigare på Ishotellet för vinterbröllop , och skärgård för sommaren :)
    Vi letar just nu olika ställen :)

  • Maybe

    Vill man gifta sig på vintern bör man hålla sig borta från skåne. Det blir bara slaskigt och rått här nere. Ska jag gifta mig på vintern ska det vara i dalarna :D

  • Jennywise

    Vi gifte oss i Danmark, under Roskildefestivalen.:) Det var tydligen så annorlunda att lokaltidningen lyckades få reda på det och gjorde ett helsidesreportage om oss; snacka om bröllopsannons!

Svar på tråden Tips på annorlunda bröllop??