• Gotlandsunge

Vad kan man förvänta sig av ett par ecco-skor (barn)?

Jag ville att min dotter skulle ha ett par ordentliga vinterskor och köpte ett par ecco-kängor för 800kr.
    De har defenetivt varit värda sitt pris, dottern har alltid varit torr om fötterna och alltid varm om fötterna.
    Och varit lätta att ta på och av.

Fram tills nu.
    Kardborre-banden har helt tappat sitt fäste.
    De fäster inte alls, trots att jag "trycker till" ordentligt (och det är ingen smuts eller ludd eller liknande imellan).
    Varje gång jag hämtar dottern på dagis nu är skorna öppna, för att karborrebanden inte fäster.

Hon har alltså haft skorna i högst 4 månader.
    Ska man gå tillbaka och klaga, eller kan man inte förvänta sig mer av ett par barnskor?

Mvh Anna

• Svar på tråden Vad kan man förvänta sig av ett par ecco-skor (barn)?
  • Bess

Reklamera dom! Jag har Ecco-skor till mina barn och på dom håller kardborrebanden bra. Tycker det är superbra skor.

• jennifer88

reklamera, "riktiga skor" ska hålla längre än 4 månader!

• sarsparis

Reklammera!! De ska hålla! När jag köpte min skinnstövlar från en eccobutik sa hon att de var 5 års garanti på skorna!  Vad jag har förstått är de väldigt bra på just reklammationer och vill inte ha missnöjda kunder. Sonen har för övrigt också ett par eccokängor och de är det inga problem med.

• Gotlandsunge

För att rapportera hur det gick...

Jag var i butiken som sålde skorna.
    Han hänvisade mig till skomakaren.

Var vid skomakaren idag och de var snälla och fixade det direkt (eller på 1 timme i alla fall), då dottern är i stort behov av skorna när det fortfarande är så kall. Fakturan skickades sedan till sko-butiken enligt överenskommelse.

Skorna är som nya och det syns inte på skorna att de varit hos skomakare.

Bra service av både skobutiken skomakaren!
    Nöjd och glad kund =)

• Mela78
    Gotlandsunge skrev 2011-02-23 22:48:04 följande:
    För att rapportera hur det gick...

Jag var i butiken som sålde skorna.
    Han hänvisade mig till skomakaren.

Var vid skomakaren idag och de var snälla och fixade det direkt (eller på 1 timme i alla fall), då dottern är i stort behov av skorna när det fortfarande är så kall. Fakturan skickades sedan till sko-butiken enligt överenskommelse.

Skorna är som nya och det syns inte på skorna att de varit hos skomakare.

Bra service av både skobutiken skomakaren!
    Nöjd och glad kund =)
Svar på tråden Vad kan man förvänta sig av ett par ecco-skor (barn)?