Välkomstfest, vad bjuda på och vilka ska komma?
Vi vill hålla en välkomstfest (namngivning) för vår dotter någon söndag i maj.
Saken är att jag har stor släkt och min sambo knappt någon (han har bara sex stycken att bjuda).
Antingen bjuder vi alla och då blir vi runt 50 personer, eller väljer ut några få bara. Vi vet inte riktigt hur göra, för 60 pers är på tok för mkt. Vi tänkte hålla festen hemma hos mina föräldrar som har stor trädgård osv. (Jag o sambon bor i en jätteliten lägenhet i stan).
Vi funderar på vad man skulle kunna tänkas bjuda på. Att bjuda på välkomstbubbel, smörgåstårtor och kaffe med tårta för 50 pers är på tok för mycket, mycket med tanke på att vi har en megakass ekonomi för tillfället (och kommer ha minst ett år till). Jag är lite rädd för att bara välja ut vissa i släkten, vi har ofta stora släktkalas och skulle jag inte bjuda vissa så skulle de bli sårade. Jag umgås lite mer med vissa i släkten än med andra, men när det hålls fest i släkten så är alla alltid bjudna. Jag vill även ha med några av mina vänner.
Kan man bjuda alla 50 personer på enbart kaffe och tårta? OM ni tycker det är fattigt och jag bör ha mat, vilka bör jag "välja ut" (utan att riskera att såra någon i släkten?).