• Tesie

Theralen droppar någon?

Hej, sonen har idag fått utskrivet Theralendroppar vi ska börja med ikväll, skulle börja med 3 droppar och sedan skulle vi öka om dte behövdes. jag undrar om någon annan här har Theralendroppar till sitt barn och hur funkar det för er?

Tacksam för svar/ Marie med fabian

• Svar på tråden Theralen droppar någon?
  • Tesie

Hej, sonen har idag fått utskrivet Theralendroppar vi ska börja med ikväll, skulle börja med 3 droppar och sedan skulle vi öka om dte behövdes. jag undrar om någon annan här har Theralendroppar till sitt barn och hur funkar det för er?

Tacksam för svar/ Marie med fabian

• S Sofia

Hmm, det jag skrev igår kom inte in!

Aja, provar igen.

Vi testade Theralendroppar till vår son i sommras, de fungerade ett tag, ca 1 månad. Sen började han sova oroligt och dåligt igen! Vi provade upp till 12 doppar tror jag!
    En biverkning vi hade var att Rasmus blev jätte slemmig i halsen, ibland tordes vi inte ens lägga honom när han fått de, vi fick sitta upp med honom tills det lugnade sig i halsen på honom!
    Nu använder vi Stesolid istället, de hjälper också sådär!

Lycka till och hoppas att de hjälper får din son.

//Sofia & Rasmus

• Tesie

Tack ska du ha, vi är inne på andra natten o det verkar fint. Jag hoppas de inte ska sluta verka efter en månad. Får jag fråga varför er gullplutt sover oroligt?

• mulena

hej
    Vi har fått Theralendroppar nu! Det ska bli intressant att se om de hjälper mot sömn problemen. Vi har också fått låna ett sk. Bolltäcke som vi bara haft ett par dagar. Vi håller på att testa även det.
    Det är ett tungt täcke som ska hålla pojken på plats och göra så att han känner sig trygg när han sover.
    *hoppas verkligen att det ska hjälpa.

• Tesie

mulena, hur går det med täcket där?

För oss går dte bra med dropparna, fast jag undrar om kroppen kan vänja sig vid dem, nu har han haft dne ca kanske 1 månad snart o dte känns som hans over oroligare igen, kanske man kan höja dosen, ska ringa doktorn och fråga!

Lycka till!

• 19Sofia79

Bara lite nyfiken... har arbetat med patienter som tog Theralen droppar så jag har koll på medicinen som sådan. Men varför tar barn det? Som sagt bara lite nyfiken. ;)

• Tesie

19sofia79

DÅ kanske du vet om man kan bli "van" vid den o den kan sluta verka!?

Barn tar den om de har så grova sömnstörningar att deras föräldrar går på knäna!

• menförhelvete

Theralen droppar är starkt beroendeframkallande. Man kan precis som du säger bli van vid det, och kan behöva höja dosen senare.
    Tråkigt att din son ska behöva ta så "stark" medicin, men måste man så måste man, antar att ni säkert försökt allt annat.

Hoppas det löser sig för er, såsmåningom även utan theralen!

Om du vill läsa om dropparna kan man ju gå in på fass.se

• CamoMillan

Vi fick oxå dom här dropparna. Vi gav Tindra det nångång ibland , när vi behövde få sova ut. Tror vi gav 3 ggr på 6 månader. Nu sover hon mycket bättre. Men det tog tid och mycket slit och sömnlösa nätter. Dropparna funkade så där. Hon sov skapligt när hon fick dom. Hon sov 5 timmar i strek med dom. Utan vaknade hon var 15-20 minut.
    Lycka till!

• Tesie

menförhelvete

i 3 år har jag aldrig sovit mer än kanske 2-3 timmar i sträck, jag har tackat nej till medicin förrut, men nu gick det ej, jag började tappa minnet, vart förvirrad och fick magkatarr av trötthet!
    Fabian fick en värdelös mamma som aldrig orkade leka, inte orkade göra ngt alls o bara sov så fort hon satte sig ner!

Jag vill verkligen inte ge medicin, men det finns tillfällen då man ej har ngt val!

Fabian är under utredning nu också! Får se vad det kan visa!

Min högsta önskan är att han ska kunna sova i lugn och ro utan hjälp av medicin!

Nu får han nattskräck en gång eller möjligtvis 2, det är en viss skillnad från att ha vaknat 8-14 gånger och mellan det gråtit, snurrat i sömnen och bara varit orolig.

Svar på tråden Theralen droppar någon?