eksem på bebis... blir tokig...
hej..
min bebis är 4 månader och har eksem... tidigare tänkte jag inte mkt på det och var ej bekymrad... senast jag var på bvc tyckte hon jag skulle smörja med mildison i 2 veckor och tänkte inte mkt på det då heller, när jag sen slutade smörja så kom jätte mkt eksem tillbaka och då började jag informera mig om eksem och nu när jag har läst massor på nätet är jag orolig..
dessutom har jag smörjt med mildison i snart en månad och varit hos läkare som bara tycker vi ska fortsätta med kortison.. men det står ju på förpackningen att man inte ska smörja så länge och plus så måste jag typ smörja hela tiden och så fort jag inte gör det så är det tillbaka på en gång.
verkar som att eksemen blivit jobbigare sen jag började smörja, dock inte säkert för det kan ju vara ren paranoja oxå :D
men ni som har eller haft barn med eksem har ni smörjt kortison varje dag, har era barn fått några biverkningar och finns det nåt annat alternativ som kanske hjälper??
Har hört om en "mirakelkräm" som ska vara super bra men har ganska allvariga (sällsynta) biverkningar, epidel tror jag den hette.. nån som testat??
min systers son hade oxå eksem och han har synliga kapilärer på kinderna nu, sannolikt på grund av hudförtunning orsakat av kortison..
känns som vad jag än gör så kan det va fel, blir tokig och är tacksam för alla svar..
kram
'