Vad kostar en ögonlaser operation?
Ja som rubriken lyder undar jag vad en sådan operation kostar(ungefär) så man kan slippa glasögon och linser någon gång!
Någon som har fått komplikationer?
Ja som rubriken lyder undar jag vad en sådan operation kostar(ungefär) så man kan slippa glasögon och linser någon gång!
Någon som har fått komplikationer?
Jag gav 24000 för båda ögonen för fem år sedan. Jag gjorde LASEK på Vårdakliniken i Malmö.
Jag är jättenöjd och har inte haft några komplikationer alls, förutom lite skav i ena ögat ibland. Men det blir mer och mer sällan. Jag har visserligen blivit lite ljuskänslig men jag gillar ändå att använda solglasögon och sen har jag även fått lite bättre mörkerseende.
Oj då har nog priserna ändrats, har kollat omkring idag och hittat ställen där de tar 35500 för båda ögonen.
Det hade varit så skönt att slippa linser!!
Jag gav 35000kr när jag gjorde LASIK operationen för ganska exakt ett år sen. Inga komplikationer, och perfekt syn på en gång. Det gjorde lite ont efteråt i ca 3 timmar men efter det kändes det inte alls. Det var det bästa beslutet jag någonsin tagit!
Kanske ska tillägga att jag gjorde operationen på Memira i Västerås!
Jösses... 35?? Men det beror nog på var man gör det. Min bror gjorde LASEK i augusti förra året och betalade 18000 för det.
Vilken skillnad!!
Ska dubbelkolla med brorsan och fråga var det var han gjorde det. Det är ju en jäkla skillnad på 35000 och 18000. Återkommer när jag fått svar.
Min man opererade sig dagen innan mig fast på någon annan klinik och han fick betala genom löneavdrag istället, vilket innebär att han slapp betala skatten för det. Man får tydligen göra så om företaget godkänner det, vilket mitt inte gjorde. Så hans operation kostade strax över 20.000kr. Kan det vara det som var skillnaden?
*Bokmärker*
Gjorde en FS LASIK för 3 veckor sedan, det kostade 35 500 kr.
Hade bara lite torra ögon i ca 1 vecka efter.
Fick svar från bror. Han gjorde det på Vårdakliniken som jag, fast i göteborg. De hade en kampanj i somras så det priset gällde bara då.
Men kolla upp Vårdakliniken, de verkar ju vara billigare ändå.