• jollydolly

Funderar på att semestra med barn på Öland i sommar... Tips??? Alla tips mottages

Som sagt, funderar lite på en semester på Öland med två barn. 3 1/2 och 2 år.
    Stuga eller hyra lägenhet? Var är det bäst? Kan ingenting om Öland så jag tar gärna emot tips och förslag på bra och mysiga ställen!! 

• Svar på tråden Funderar på att semestra med barn på Öland i sommar... Tips??? Alla tips mottages
  • Solen77

Hej! Jag bor med min familj på Öland och här finns det sommartid mycket att göra för barnfamiljer. Tex ölandsdjurpark som är mer badland än djurpark. Har även en del karuseller.
    Finaste campingstället är Böda sand..helt underbart med massor av aktivieteter och fina stora lekplatser med hoppkullar (stora studsmattor) elektriska bilar, fina stränder och badpooler.

Du kan hyra stuga eller titta på blocket efter hus/villor /husvagnar.

Själva sommarstaden på Öland är Borgholm som ligger ca 3 mil norr om bron från fastlandet. Det är en supermysig stad sommartid med restauranger klädbutiker och cafer.
    Väljer du att bo i norra öland är det lite långt till Kalmar (fastlandet) som är en mysig stad med Kalmarslott och två olika lekland.

Det finns även en fin camping Ekerum, som ligger lite söder om Borgholm och därmed även närmre Kalmar. Där är fina barnpooler och fin sandstrand. (den slår dock inte Böda sand.. som är flera kilometer lång sandstran..om inte mil..)

Ja fråga mer om du vill ha mer tips..

• Machapuchare

Borgholms slottsruin gillade våra barn mycket!
    Böda sand har superfin strand.
    Ät kroppkakor, mums!!

• jollydolly

Tack Solen77 för jättebra information. Vi har faktiskt hittat boende i Borgholm i en gammal villa. Det kallas för Pepparkakshuset... är det ngt du känner till? För visst ligger väl Borgholm så man har nära till stranden?? Tycker det känns lite osäkert att hyra såhär över nätet men det verkade vara en seriös grej
    Det ska verkligen bli supermysigt och jag hoppas på sol när vi kommer.  

Svar på tråden Funderar på att semestra med barn på Öland i sommar... Tips??? Alla tips mottages