• rebecku

8 månaders med plötslig magont.

Har en 8månaders bebis som i 2 dagar nu haft mkt ont i magen på kvällstid. (verkar de som).

Igår så hade han inte bajsat på hela dagen och hade väldigt ont i magen inatt. Den var alldeles hård och han grät mkt. jag masserade och bar men de hjälpte inte. tillslut efter nån timme somnade han.

idag har han bajsat typ 7 blöjor men normala korvar.
    Han har varit helt normal hela dagen. lika glad som alltid.
    Han är förkyld men endast snorig och har för 2 veckor sedan fått två tänder där nere.

Han äter bra och de enda nya som han börjat äta är PUMPA som han åt första gången igår (och idag).
    Nu då jag la han för kvällen så somnade han och vaknade kanske 30 min senare och grät mkt,
    Lyfte upp honom och hans mage är alldeles hårt och han vrider sig som en korv och gråter.

Undrar vad det kan vara?? Är det tänderna eller nått annat?

Blir ju orolig :(.. tycker så synd om han. Vet inte riktigt vad man ska göra. Har testat massera men han verkar inte gilla det. ....

minmoa.se BLOGGEN OM MIN DOTTER
  • Svar på tråden 8 månaders med plötslig magont.
  • Isabelsmamma

oj oj stackars liten! fruktansvärt när dom har ont när dom är så små!
    svårt att veta om det är tänderna eller magen när dom inte kan prata,..
    Har du provat päron för magen?kör både det och semper mag droppar för min 10 månaders
    Finns säkert någon smärtstillande för tänderna på apoteket, vet inte om det finns i sverige men i UK finns det något som heter Bonjela, en färgfri gel som man tar lite av och gnuggar in på tänder/tandkött, funkar bra.
    Om du är desperat, eller han är kanske man ska säga, och inte sover inatt, så ge honom alvedon flytande, om du har, hjälper iallafall över natten.
    Kontakta BVC också om du känner att du behöver hjälp, bättre och snabbare än att få svar här! dom har morgon tider att ringa så gör det för din sons skull :)

lycka till

Svar på tråden 8 månaders med plötslig magont.