• Mamacitta

Nu får hon ett eget barn

Min bästa kompis försökte att bli gravid i ett och ett halvt år. Sen adopterade hon och hennes man ett barn från "tredje världen". Som det händer så ofta så är hon gravid nu, blev det direkt efter att adoptionen var slutförd...Jag bara tycker synd om det adopterade barnet för jag har en känsla att de ångrar det...Vad kommer det att få för liv? Förutom att det kommer att vara så annorlunda rent utseendemässigt?...

• Svar på tråden Nu får hon ett eget barn
  • Thalis

Suck!!
    1) Din kompis har redan ett eget barn,och nu får hon sitt andra egna barn!
    2)Nej,det händer inte så ofta att kvinnan blir gravid efter adoptionen,, och den graviditeten skulle ändå ha skett även om hon inte adopterat.
    3) Tycker att ditt inlägg är full med bullshit och egna värderingar som din kompis med ganska mycket säkerhet inte delar.

Vad får dig att tro att hon ångrar adoptionen?

Jag har tre alldeles egna barn,den äldsta är adopterad och efter adoptionen har jag fått 2 söner som är snart 3 år och den yngsta är 9 dagar, och inte ångrar jag min dotter!!! Kan inte se ett liv utan henne eller hennes småbröder.

Mamma till A, A, A och V.
  • Nesss

Varför måla fan på väggen nu?

En bekant till mej är adopterad efter att hennes föräldrar aldrig lyckades bli gravida. Drygt ett år senare blev hon gravid och fick en dotter till. Dem har aldrig behandlat henne sämre eller älskat henne mindre bara för att hon inte är biologisk. Hon är ju deras barn även om någon annan fött henne.

• Mamacitta
    Thalis skrev 2011-02-22 21:52:47 följande:
    Jag har tre alldeles egna barn,den äldsta är adopterad och efter adoptionen har jag fått 2 söner som är snart 3 år och den yngsta är 9 dagar, och inte ångrar jag min dotter!!! Kan inte se ett liv utan henne eller hennes småbröder.
    DU ser saker och ting såhär ja! Och jag respekterar dig för att du gör det! Men inte alla är som du...Tyvärr. Försök att inse att det finns människor som INTE fungerar som du. Bli inte upprörd så lätt för det är ingen, verkligen ingen som angriper DIG på något sätt!
  • Angla
    Thalis skrev 2011-02-22 21:52:47 följande:
    Suck!!
    1) Din kompis har redan ett eget barn,och nu får hon sitt andra egna barn!
    2)Nej,det händer inte så ofta att kvinnan blir gravid efter adoptionen,, och den graviditeten skulle ändå ha skett även om hon inte adopterat.
    3) Tycker att ditt inlägg är full med bullshit och egna värderingar som din kompis med ganska mycket säkerhet inte delar.

Vad får dig att tro att hon ångrar adoptionen?

4. Eller också så har TS tagit alla knasigheter som bara går och satt dem samman för att få lite fart.
    5. Kan också vara så att ibland och för vissa kan detvra  svårt att sätta sig in i saker man aldrig upplevt.

http://www.juniper.se/adp/satir.htm
    Angla - mamma till slut & snart igen
  • Tuffen

Men om det nu är som ts säger, då är det sorgligt.

• Spartacus

har du rätt ts så är det ju jättetråkigt för barnet men det är ju inget annat att göra än att avvakta och se? högst troligen kommer dom älska bägge barnen och även om dom skulle ha funderingar nu så tror jag sånt löser sig med tiden...

du har "en känsla" vilket ju inte är en sanning... låt dom sköta det där i lugn och ro, skulle dom få bekymmer så söker dom väl kanske hjälp?

• Agneta73
    Mamacitta skrev 2011-02-22 21:32:23 följande:
    Min bästa kompis försökte att bli gravid i ett och ett halvt år. Sen adopterade hon och hennes man ett barn från "tredje världen". Som det händer så ofta så är hon gravid nu, blev det direkt efter att adoptionen var slutförd...Jag bara tycker synd om det adopterade barnet för jag har en känsla att de ångrar det...Vad kommer det att få för liv? Förutom att det kommer att vara så annorlunda rent utseendemässigt?...
    Att adoptera ÄR en lång och jobbigt process där man blir granskad till max,som person, ekonomin, jobb mm.  Många tror bara att man får ett barn i famnen. Dessutom är det åldersgränsför att adoptera. Men det handlar om mycket mer än så. Det är oftast en mycket lång väntetid och massor av papper att fylla i. Jag tycker att du ska läsa en bok som handlar om adoption som heter ADOPTION (Mary Juusela), tyvärr så handlar det om många familjer som adopterat på 60-70 talet, det har förändrats en hel del när det gäller adoptioner. Boken går att beställa via BFA. Jag tycker att du borde läsa boken och få en öppnare insikt i andra människors liv och inte frågesätta din bästa kompisars val.
  • liah86
    Mamacitta skrev 2011-02-22 22:08:04 följande:
    DU ser saker och ting såhär ja! Och jag respekterar dig för att du gör det! Men inte alla är som du...Tyvärr. Försök att inse att det finns människor som INTE fungerar som du. Bli inte upprörd så lätt för det är ingen, verkligen ingen som angriper DIG på något sätt!
    Löjligt! Och varför får du känslan av att hon ångrar sitt val? Om min bästa kompis inte hade sett mitt barn som mitt eget hade jag inte velat ha henne kvar som kompis.
  • liah86
    Vilken tur att du inte har kompisar som TS - då hade du tydligen bara haft 2 egna barn. :P

GRATTIS till nummer 3
  • Thalis
    liah86 skrev 2011-02-23 21:33:10 följande:
    Vilken tur att du inte har kompisar som TS - då hade du tydligen bara haft 2 egna barn. :P

GRATTIS till nummer 3
    Tack!!
    Som du skrev om någon av mina vänner inte skulle se min dotter som mitt barn då skulle de inte vara mina vänner!
    Mamma till A, A, A och V.
Svar på tråden Nu får hon ett eget barn