• cajo39

snuttefilt hämnar barnets utveckling??

Vår 6-åriga dotter bor växelvis hos oss.. När hon bor hos mig så får hon ha sin älskade snuttefilt vid sovdags, Som hon haft sen födseln... Jag hävdar för hennes pappa att det ger henne trygghet och att hon kommer att lägga bort den när hon känner sig redo.
    När hon bor med honom och hans nya familj så får hon inte ta med den, han tycker att hon ska finna sin trygghet på annat sätt?  Han anser att det hämnar hennes utveckling och att jag tar bort hennes självkänsla igom att jag låter henne få snutta på sin filt hos mig. Min dotter har varit med om jättemånga förändringar i sitt liv... hur som helst.. så förstår ni ju att det är min dotter som får slita ondast av detta.... hur ska jag kunna få hennes pappa att förstå hur viktigt detta med snutten är för henne,?? eller berätta om ni tycker att jag är helt fel ute...

• Svar på tråden snuttefilt hämnar barnets utveckling??
  • Queenie70

Jag tycker du tänker rätt. Eftersom hon växlar boende och har varit med om mycket förändringar så är det väl tryggt för henne att ha med sig nåt som är "konstant" Tycker pappan är ute å cyklar. Om hon släpar med sig snuttetrasan i högstadiet så kan ni ju börja fundera....

Svar på tråden snuttefilt hämnar barnets utveckling??