• Miang

Hur sminkar man sig för att se pigg ut?

Jag är hemma med en liten bäbis och sömnen blir sisådär vilket syns i ansiktet. Känner mig blek, glåmig och har skuggor under ögonen. Hur ska jag bäst sminka mig för att se pigg ut? Jag är rätt blek även normalt med rosa ton i ansiktet, rätt stora blå ögon och brunt hår. Ögonen brukar kunna klara rätt mycket smink men jag tycker bara jag ser tröttare ut om jag lägger på mycket. Borde man hålla sig till ljusa ögonskuggor kanske? Är det några färger som är bättre/sämre?

Tips mottages tacksamt. Det är en sak att känna sig som en urvriden skurtrasa - man behöver ju inte se ut som en också. ;)

• Svar på tråden Hur sminkar man sig för att se pigg ut?
  • Veritas18

Concelear är din amigo numero 1 i såna här fall.Jag skulle rekommendera Make Up Stores 3 in 1 concelear.

• Johannaa90

concelear under ögonen och någon ljus ögonskugga, sen kan du lägga lite solpuder på kinderna, näsa, panna och haka så ser du solkysst och piggare ut =)

• Frk Svår

Vit kajal innaför nedre ögonfransarna ska tydligen göra susen också. Aldrig testat men det står ju överallt...

Annars håller jag med om concealer...YSL:s magiska penna borde göra tricket 

• fru edinge

Beror lite på hur My ket du vill sminka dig, jag har gått lite kurser och dyl. Och detta är min rutin varje dag. Först foundation, sen conceler under ögat, alltid in mot ögon vrån, aldrig ut mot rynkornna, ser tröttare ut då, sen mineralpuder, rouge på kinderna. Fyller i ögonbryn och tar en hudfärgad ögonskugga över hela ögat,,sen mörk skugga upp mot ögonbrynen. Svart skugga längst ögonfransraden. Läppglans och sen kan mitt psyke vara hur trött som helst, jag ser levande ut(-))

• Miang

Fru edinge: det är ungefär så mycket jag brukar använda men jag tycket det är svårt att få bra effekt med concealer. Antingen får jag ingen effekt alls, eller så lägger det sig i smårynkorna och framhäver dem. Har både mineral-concealer och en flytande från Lancome just nu men gillar ingen av dem.

Ska testa sättet du lägger ögonskugga.

Jag har också gått kurs men det var länge sedan och jag sminkar mig annorlunda nu när jag är 36 än när jag var 22... :) kanske dags för em uppdatering.

• Majestic

Jag är också hemma med en bebis och när jag ska ut och springa ärende orkar jag inte sminka mig så mycket - men jag börjar alltid med Lumenes Time Freeze Instant Cooling Eye Stick. Sen tar jag lite mineralfoundation. En ljus ögonskugga (just nu använder jag Woodwinked från MAC) mascara. Kör även med Too Faced Pure Bronze Mineral Bronzing Powder är gjort av rena mineraler och krossade vattenpärlor som ger en naturligt bronzad ton utan att vara glittrig, man ser så fräsh ut och så slutligen lite gloss på läpparna. Ready to go, fräsh och fin !

I´m because we are...
  • Mrs Moneybags

För mig är rouge a och o när det handlar om att se pigg och fräsch ut.

Lägg en bra grund först och sedan ett persikofärgat rouge diskret...

Ett lite starkare läppstift gör också susen, sedan en topp med glad färg på så är du "hemma".

• fru edinge

Alltså jag är slav under make up store, där kommer min trippel vonseler och ögonbryns skugga..så jäkla bra.. Men är det inte bara så att din Hud ton ändrats under årets lopp?

• roffe

ett tips är att kolla på videos på youtube, jag har lärt mig jättemycket som gör att jag sminkar mig snyggare nu än innan, speciellt av Lauren Luke (hon har f ö eget sminkmärke och borstar som kommer i maj). Finns många duktiga tjejer och killar med jättebra tips och looks :)

Svar på tråden Hur sminkar man sig för att se pigg ut?