Hur gör jag med amningen?
Hej!
Jag har en dotter på fyra månader som jag helammar. Vi har inte börjat med smakportioner än men ska göra det snart. Nu har jag fått ett erbjudande om att börja jobba en dag i veckan vilket jag verkligen både skulle vilja och behöva men jag undrar hur jag ska göra med amningen för att det ska bli bra för både henne och mig. Kan jag helamma henne alla andra dagar och sen ge henne ersättning den dagen jag jobbar utan att det blir problem med min produktion? Hur ofta skulle jag behöva pumpa den dagen jag jobbar? Räcker det om jag pumpar när det spänner eller måste jag pumpa lika regelbundet som hon äter?
Jag undrar också en sak om ersättning. Dottern har sen hon föddes varit en sån "sällanbajsare" dvs hon har bajsat en gång i veckan typ. Hon fick lite problem en gång och vi fick hjälpa henne och efter det har hon bajsat varje dag men sen 2 veckor tillbaka har hon återigen börjat bajsa sällan. Igår började hon bli gnällig och irriterad och jag tror det berodde på magen för hon böev mer ledsen när hon fes. Imorse hjälpte jag henne med en febertermometer och hon bajsade då lite efter att inte bajsat på 6 dagar. Om jag börjar ge ersättning en gång i veckan kommer hon riskerar att bli förstoppad då? Har hört att ersättning kan göra det. Finns det nåt sätt vi kan hjälpa henne på med hennes bajsande?
Tack på förhand.