Någon som testat zonterapi för att få igång förlossning?
Jag har läst på ett flertal ställen att zonterapi sägs kunna sätta igång förlossningen.
Nu är jag nyfiken på om det är nån som testat och lyckats?
Jag har läst på ett flertal ställen att zonterapi sägs kunna sätta igång förlossningen.
Nu är jag nyfiken på om det är nån som testat och lyckats?
Jag ska testa på måndag. Är bf + 8 då. Återkommer om resultat =) Eller du kanske redan fått din? :)
Jag! Och lyckades. Tokhäftigt. jag var trött på att vara gravid och ringde grannens zonterapeut. Fick en tid och gick dit, vecka 39+1. Hon sa att det märktes att jag var redo. Hon gjorde vad hon kunde, sa hon och sa att om det inte satte igång skulle det nog i alla fall göra förlossningen lite snabbare. Fick också tips om egen smärtlindring och hjälp med mjölken.
Cyklade hem igen och fick ganska snabbt därefter sammandragningar som satt i hela kvällen. Runt midnatt blev de till värkar och vår tjej föddes efter en snabb förlossningen tidigt på morgonen.
Skrev om det här:
http://hanna.fornhem.se/?p=1773
Jag pratade med "min" zonterapeut och hon sa att det är hälsenan man ska massera för att stimulera igång förlossningen. Jag har testat lite själv hemma, men utan resultat. Jag kanske skulle höra med henne om hon kunde tänka sig att prova på mig....
Jätteintressant att ni delar med er av era erfarenheter! Jag själv är på BF+2 idag och börjar bli lite trött på att vänta...