• talare

Kaxholmens Nina, inga skruvar eller bruksanvisning?!

Vi köpte Kaxholmens Nina, spjälsängen, och jag skulle sätta ihop sängen nu.. men insåg att det fanns inga skruvar eller bruksanvisning i kartongen!? Är det fel eller ska det vara så? Det som fanns var en insexnyckel och fyra guldiga grejer som jag antar ska gänga fast skruvarna, i en vanlig "fryspåse" med knut och en tom blå påse som var öppnad genom ett snitt. Känns inte som att det ska vara så..

Ska jag ringa till butiken och "klaga" eller är det så här man får Kaxholmens sängar när man köper dom?

• Svar på tråden Kaxholmens Nina, inga skruvar eller bruksanvisning?!
  • Jullesmamma

Ring dit!
    Vet inte om det ska va så men de brukar vara snälla att skicka om det fattas och du får svar direkt!

• vi och pyret

Det stämmer nog i antal skruvar, räknade precis på min spjälsäng=)
    Sitter det två "hakar" fast som man har för att kunna höja/sänka långsidan?
    Men det borde ju finnas en brukasanvisning, men in övrigt så är det nog det som följde med har jag för mig.

• talare

tack för era snabba svar! blev så snopen när jag öppnade kartongen..! men jag brukar inte köpa något annat än ikeas så vad vet jag

vi och pyret skrev 2011-02-23 15:27:24 följande:
    Det stämmer nog i antal skruvar, räknade precis på min spjälsäng=)
    Sitter det två "hakar" fast som man har för att kunna höja/sänka långsidan?
    Men det borde ju finnas en brukasanvisning, men in övrigt så är det nog det som följde med har jag för mig.
    ja det är en sån säng. men en bruksanvisning och själva skruvarna tycker jag att man kan förvänta sig när man ska bygga ihop något själv faktiskt..
  • vi och pyret
    talare skrev 2011-02-23 15:30:24 följande:
    ja det är en sån säng. men en bruksanvisning och själva skruvarna tycker jag att man kan förvänta sig när man ska bygga ihop något själv faktiskt..
    Det är ju en fördel om de kommer med jaGlad.
    Frågan är ju om det är fler skruvar som ska till, har för mig att det vara var de 4 guldskruvarna (orkar inte skruva isär min och kolla). Men hur som haver så ska det ju finnas en liten bruksanvisning till så man vet hur man ska göra!
    Lycka till
Svar på tråden Kaxholmens Nina, inga skruvar eller bruksanvisning?!