Mekoniumfärgat fostervatten
Om fostervattnet var lite mekoniumfärgat när bebisen kom vad tyder det på ? Kan det vara fara för barnets utveckling senare nån som vet? eller haf´t detsamma efter förlossningen
Om fostervattnet var lite mekoniumfärgat när bebisen kom vad tyder det på ? Kan det vara fara för barnets utveckling senare nån som vet? eller haf´t detsamma efter förlossningen
Så var det med min dotter. Det betyder att bebisen har bajsat, kanske pga att den var stressad. Hur skulle det kunna påverka utvecklingen tänker du? Det som kan hända är väl att bebisen har andats in det förorenade vattnet och får lunginflammation.
Vi fick ligga kvar ngn extra dag på bb då sonen blev stressad under förlossningen och fick i sig lite fostervatten med "skit" i. De ville se att det inte blev ngn infektion i lungorna. Men allt gick bra. Hmm undra om det kan ha bidragit till hans dåliga immunförsvar?
Det betyder väl oftast att barnet bajsat på vägen ut och att det finns en ökad risk för infektioner. Normalt sett tro
OCh där försvann halva inlägget. Fortsättningen skulle vara:
...r jag att man får stanna ett extra dygn på bb för oservation. Åtminstone gick det till så när min son kom för 2.5 år sedan.
Sonen bajsade i fostervattnet och de tog infektionsprover samma dag och dagen efter, som inte visade på något. Han var helt grönsmetig när han kom ut stackarn.
Det enda de sa var att de ville ta de här testerna och att jag inte skulle vara orolig om han kräktes en del det första dygnet.
Hörde inget om att det skulle ha någon betydelse längre fram, men det beror ju kanske på om de drabbas av te x lunginflammation os v.