• Jenny81

Tenta nervositet...

Har en jättestor tenta i anatomi och fysiologi imorgon. Jag är hyper nervös för denna; Och jag drömmer tom. om tentor på nätterna.. *urk*
    Det här är min andra tenta jag skriver (läser till ssk), jag var minst lika nervös för den första. Fast nu i efterhand var det nästan löjligt att vara nervös för den, då den inte ens var i närheten av svårighetsgrad som på den här...

Kommer man alltid vara såhär jäkla nervös, inför varje gång?? Det kan ju inte vara bra... Usch...Mår verkligen inte bra av detta, tänker inte på något annat än tentan. Nu vill jag ha den gjord, så jag kan lämna det bakom mig... Jag har pluggat stenhårt de senaste dagarna, verkligen stenhårt... Även om jag hade astaskigt med motivation ett par dagar, så slet jag med det.

Ni kan väl hålla tummarna....?!

• Svar på tråden Tenta nervositet...
  • Faba

Kan trösta dig med att för mig blev det i alla fall mindre nervöst ju fler tentor jag gjorde, men det ÄR nervöst med tentor, så är det bara! Sedan beror det ju mycket på hur pass bra man kan ämnet och hur mycket man hunnit läsa på, dock kan det bli så att man blir mer nervös om man pluggat stenhårt inför en tenta, man är ju rädd att inte få "valuta" för de timmar man lagt ner på pluggandet dvs inte klara tentan.
    Något som faktiskt kan hjälpa är avslappningsband, meditation etc för att kunna fokusera och lugna ner de värsta nerverna lite grann. Kom ihåg att tänka positivt så ska det nog gå bra ska du se, försök att peppa dig själv innan du går in i tentasalen. Lycka till!

• Jenny81

Tack så mycket fabia!! Ska försöka ta det så lugnt som möjligt ikväll iaf. Inte titta i böckerna eller papperna efter kl. 18, utan bara ta det lugnt. Det kanske kan hjälpa lite...Kommer på mig själv med att sitta här o rabbla skelettdelar.. ;) Kommer skratta åt det här när det är över.. :D

• crabban

Jenny81: Kanske kan trösta dig med att jag ÖNSKAR så att jag vorde du nu.. Jag sitter här med studiehandledningen framför mig och har knappt börjat plugga och kursen har redan hållt på i två veckor. MÅSTE sätta mig ner NU för att hinna gå igenom allt! Fattar bara inte hur det är möjligt att lära sig såhär mycket på tio veckor! Säg mig, ÄR det möjligt?! Har aldrig känt såhär förut, känns bara så övermäktigt!

Klockan 12.00 börjar jag med cellen..
    (Känns det inte lite bättre nu? )

• Jenny81

Crabban - :) Måste le lite.. Jo, det är möjligt. Men jag vet ju att det känns övermäktigt att lära sig allt när man precis börjat med den...

Jag har ju inte gått 10 veckor på kursem än, utan bara 3, (börja 7 nov) och vi ska tenta av 5 veckor.. Så det är ju inte så konstigt att man är trött....

Men bara du kommer in i de medicinska termerna, o förstår basen av det hela så brukar det gå lättare. Men det ÄR mycket. Jag höll på bli som galen på nervsystemet, samt hur man ska kunna höja & sänka blodtryck o blodvolym... Förhoppningsvis sitter det nu; men det visar sig imorgon.. En del saker kan jag rabbla i sömnen tom. hoppas bara att de är de frågorna som kommer på tentan... ;)

• MallaMojs

jag ska hålla tummen, Jenny81!!!

Svar på tråden Tenta nervositet...