Grönt, sprutande, kemiskt luktande bajs.
Hej!
Min 4 veckors bebis har fått lov att börja äta nestle althera då BVC misstänkte mjölkallergi. Även jag äter mjölkfri kost så jag ger henne alltså både bröstmjölk och ersättning varje dag. Hon har enda sedan start haft orolig mage som bubblar och när hon bajsar låter det väldigt och liksom sprutar ut. Vid 2 veckors ålder fick hon superont i magen i flera dagar och därav sattes mjölkfria dieten in. Nu verkar hon inte ha särskilt ont utan mer som en "normal" bebis som har ont ibland. Dock bubblar magen fortfarande och när hon bajsar är det som en explosion. Nu är bajset dessutom oftast grönt, löst och luktar fruktansvärt. Det luktade illa även av baby semp, men nu luktar det verkligen kemiskt. Ska det vara så eller tål hon inte nestle? Eller är hon sjuk?
Jag undrar även om du har ngn åsikt om tillvägagångssättet vid "diagnosen" av mjölallergin. Jag tycker nämligen att det borde finnas tusen andra saker som hon kan ha reagerat på i min kost. Eller reagerar inte bebisar på det sättet så tidigt?
Tacksam för svar!