• Dubbel­Trubbe­l
    Äldre 23 Feb 20:29
    1043 visningar
    2 svar
    2
    1043

    1a kuren Pergotime efter X 2010!! Häng på!

    Hejsan!

    Några av er kanske känner igen mig här forumen efter ihärdigt deltagande då jag hade mitt X i augusti-10.
    Lite kort info,
    Jag är 27 år och har en son från ett tidigare förhållande som är född -04 och med min nuvarande man har jag en gemensam dotter född -06.
    Vi har sedan försökt bli gravida sedan våren -08.
    Blev gravid i februari -08 men slutade i missfall v8. Fortsatte med försöken varje månad men samma deprimernade besked.. mens..
    Sökte till Gyn/kvinnokliniken under våren 2010 och fick komma på undersökning.
    Maj 2010: Fick Pergotime utskrivet för 3 månader. Överlycklig! Man har ju läst att Pergotime är rena mirakelmedicinen!!Flört

    Åt mina kurer och upptäckte i slutet av juli att jag fick ett plus på stickan! Skrattande 
    Lycka!! 
    Men lyckan tog snabbt slut då jag åkte in med fruktansvärda magsmärtor den 29 juli 2010.
    Först misstänkte dom ett missfall.. men dom såg inget foster eller hinnesäck i livmodern.
    Dom la in mig för obs då min hcg nivå låg på ca 1200.
    Jag låg inne rätt länge och dom tog nya blodprover varje dag för att kontrollera Hcg.
    Jag fick pröva abortera med tabletter men utan resultat.
    Eftersom dom inte såg något embryo i livmodern och med så pass hög hcg nivå så började läkarna misstänka X..

    Den 5/9 2010 prövade dom att göra en skrapning under narkos eftersom dom inte kunde se något embryo varken i livmodern eller äggledarna. 

    Hcg forts. stiga och lördagen 7/9 2010 opereras jag. Läkaren skar upp båda äggledare och plockar ut ett X ur varje. Men jag fick iallfall behålla båda mina äggledare!

    Februari 2011: Jag besöker en ny läkare på gyn/kvinnokliniken som är helt underbar!!
    Jag gör en kontroll och allt ser bra ut.
    Han skriver ut nytt recept åt mig på Pergotime. Fick 4 kurer utskrivet. Skrattande
    Så idag 23/2 tog jag första tabletten.

    Hoppas Hoppas Hoppas!
    Det tog sig ju fort på första omgången pergo.. men slutade i X...
    Jag hoppas verkligen att de går denna gång oxå.. och att det hamnar i livmodern istället! Flört

    Häng på ni med!
     
  • Svar på tråden 1a kuren Pergotime efter X 2010!! Häng på!
  • Dubbel­Trubbe­l
    Äldre 23 Feb 23:18
    #1

    Någon som känner igen sig? =)

  • Dubbel­Trubbe­l
    Äldre 24 Feb 19:06
    #2

    Ingen alls?

Svar på tråden 1a kuren Pergotime efter X 2010!! Häng på!