• rajtantajtan500511

Hudflikar i analen, analflikar

Är det någon här som har fått de bort opererade, bortskurna? I så fall hur blev resultatet? Bättre eller sämre än innan ingreppet? Mycket ärrbildning? Gjorde det extremt ont innan det läkte? Hur lång tid tog det innan det läkte? Vem utförde ingreppet, var det läkaren på vårdcentralen med lokalbedövning eller träffade du en kirurg och blev söv under ingreppet?

Tusen frågor, har säkert mmissat någon...

• Svar på tråden Hudflikar i analen, analflikar
  • rajtantajtan500511

Ingen som vill prata om hudflikar?

• Anonym

Jag har aldrig sökt för mitt problem, men eftersom det är hudfärgat så antar jag att vi lider av samma sak, är också nyfiken!

• rajtantajtan500511

Vad skönt att jag inte är ensam! Eller nej det är ju givetvis tråkigt att du har besvär! Är det mycket besvärande? Kan du ha vanliga trosor (eller kalsonger) och så eller får du som mig, att det känns soom om det skaver och blir väldigt ömt? Själv kan jag inte ens smygfisa längre...

• Anonym (sambon)

Min sambo opererade bort dem :)

Han hade haft hemorojder länge.. De blödde.. Han hade ont...
    Sen opererade han bort dem! De kallade det analflik på sjukhuset.
    Det har varit problemfritt sen dess :)

• rajtantajtan500511

Vad skönt att höra att det inte tillstod komplikationer eller problem efteråt.

• rajtantajtan500511

Någon mer som har erfarenheter och kan tänka sig att dela med sig av dom?

MVH rajtantajtan

• Anonym (flik)
    rajtantajtan500511 skrev 2011-02-23 22:55:18 följande:
    Vad skönt att jag inte är ensam! Eller nej det är ju givetvis tråkigt att du har besvär! Är det mycket besvärande? Kan du ha vanliga trosor (eller kalsonger) och så eller får du som mig, att det känns soom om det skaver och blir väldigt ömt? Själv kan jag inte ens smygfisa längre...
    Men hur skaver vanliga kalsonger/trosor på flikarna menar du? Jag har en liten flik. Ibland kliar/svider/blöder den men det är inte ett jätteproblem.
  • Anonym (flik)
    rajtantajtan500511 skrev 2011-02-23 22:55:18 följande:
    vad händer om du fiser?
Svar på tråden Hudflikar i analen, analflikar