• Anonym (Kontrollbehov?)

Mobilpositionerar ni era tonåringar?

Min son som är en slarver jar en Iphone4 som kommer med gratistjänsten: Hitta min Iphone. Tjänsten är fantastiskt om/när hans telefon blir stulen eller borttappad, jag kan positionera telefonen ganska exakt, radera all information och låsa den för en ev tjuv.
    Jag kan också hålla järnkoll på var sonen befinner sig. Han vet om detta och jag använder mig bara av positioneringen när han inte svarar på sms tex. Ser då att han inte alltid befinner sig där han sagt att han skall vara. Jag hävdar säkerhet och omsorg, han tycker än så länge att det är OK.

Sonen är snart 14 år, hur gör ni andra och vad säger isf era tonåringar?

• Svar på tråden Mobilpositionerar ni era tonåringar?
  • Anonym (varför inte?)

Jag har själv inte tonårsbarn men jag anser inte att det är något fel med det du gör. Som 14-åring hade jag inte heller haft något emot det, om inte annat är det ju en säkerhetsåtgärd för såväl dig som din son.

• Svanungen

Hade aldrig kommit på tanken.

• Dalton

Anser han att det är ok så är det ok. Den dan han inte tycker det längre så kan han ju använda tjänsten själv för att spärra telefonen vid en stöld, du behöver ju inte vara den som sitter på lösenordet.

• sextiotalist

Har en tonåring i ungefär samma ålder, så länge inget visat att en extra koll skulle behövas, skulle jag aldrig göra detta.

• Rödaskor

Det är väl smidigt, med att hitta mobilen och låsa den. Men skulle du skaffat den i syftet med att ta reda på vart han är skulle jag tyckte det var lite läskigt.

• Kajee

Har inte det behovet med mina tonåringar tack och lov.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Insatt

Puh vad glad jag är att sådan teknik inte fanns när jag var barn! Jag är uppvuxen med en överdrivet sträng morsa. Men det är klart... man kan ju lämna telefonen hemma!

Sambon å andra sidan... nära skämtar bara. Han har inte ens någon Iphone :D 

• elmadumle

Skulle jag inte haft mage att göra när mina var i den åldern, det hade nog sabbat förtroendet för oss som föräldrar, och måste man varje minut veta vad ens barn gör?

• felicityporter

Hade det funnits en sån funktion i slutet på 90-talet skulle min mamma positionerat mig friskt. :D Ser inget fel i det så länge han är medveten om det.

Svar på tråden Mobilpositionerar ni era tonåringar?