• traxxie

Sår under magen.

Efter min graviditet började min hud på magen hänga och nu har jag fått sår under huden. Dvs, under den hängande huden. Har haft såret i minst 1 månad nu. Det är lila runt om och i mitten är det en rund ring av öppet sår. Det är inte skorpigt eller något sådant bara öppet och rött. Kan blöda och vätska ibland.

Det är obehagligt och imorgon ska jag in på jourmottagningen och kolla vad det är för något men ville först höra om någon har likadant eller vet vad det är. Jag blir galen eftersom det aldrig försvinner. Har försökt lufta, plåstra om, tvätta och allt möjligt.

Min sambo skämtar med mig om att det ser ut som ett maskhål.. Jättekul! :D

• Svar på tråden Sår under magen.
  • Anonym

Kan det vara en fistel?

Saxat från netdoktor;

"En fistel är en smal gång som utgår från en hålighet i kroppen och slutar i en annan eller i huden. Gången uppstår ofta efter en inflammatorisk reaktion där det bildats var som kroppen försöker leda ut, i den processen 'drivs' en ny 'ort', för att tala gruvspråk, och på så vis kan kroppen själv dämpa inflammationen. Nackdelen är att det bildas en smal gång där det rinner vätska."

• traxxie

Det var inte en fistel, jag googlade och det var inte alls likt på bild eller beskrivning.

• Anonym
    traxxie skrev 2011-02-24 03:10:21 följande:
    Det var inte en fistel, jag googlade och det var inte alls likt på bild eller beskrivning.
    Okej, vad skönt. En bekant till mig hade ett liknade symptom och det visade sig vara en fistel, det var endast därför jag saxade från netdoktorn. Det är säkert inget farligt ska du se. Lycka till i morgon Glad
  • traxxie

Ja men alla tips om vad det kan vara är intressanta. Tack så mycket! Jag hoppas det inte är något läskigt.

Svar på tråden Sår under magen.