• Anonym (orkar inte)

Gravid v.34, spyr, kallsvettas, snurrig, trött??Hjälp!

Ja i 3 dygn har jag sovit o sovit, spytt flera gånger till o från, kallsvettas är helt snurrig och totalt orkeslös.
    Jag är i v.34 med 4:e barnet o har aldrig mått såhär i slutet av en graviditet. Igår hade jag även förvärkar som gjorde lite ont.

Vad kan allt detta bero på? Sambon har fått vara hemma från jobb o vabbat nu i nästan 3 dagar, idag måste han tillbax till jobbet o jag har inget som kan hjälpa mig ta hand om de andra barnen. (hämtas vid 17 o sen slutar sambon 22) så det är inte jätte lång tid så jag får väl stå ut.

Men jag kan knappt stå på benen!!!=( Nu när jag skriver får jag som blodstopp i armarna, likaså i benen när jag går, så har jag haft länge o undrar om det är vatten i kroppen? Min BM svarade bara "jahaa" när jag tog upp det, hon är helt disträ :(

Borde jag kontakta BM eller är det här helt normalt??

• Svar på tråden Gravid v.34, spyr, kallsvettas, snurrig, trött??Hjälp!
  • Anonym

Så har jag haft under alla mina tre graviditeter. allt från en dag upp till 4-5 dagar när jag bara har spytt, sovit, kalsvettats, kryper i hela kroppen och det känns som varje skelettdel i kroppen är gjord av bly, och allt har snurrat, det blir svart framför ögonen tjuter och dånar i öronen/huvet och svetten bokstavligen sprutar, och ett par gånger har jag svimmat av.

Jag har också tagit upp det med BM varje gång men jag tror inte hon har fattat hur jag mått för alla prover har alltid varit bra, och det är väl det enda dom tittar.

En tanke jag själv fått är att det är kroppens sätt att säga till mig att ta det lugnt, är väldigt stressig av mig och kan inte sitta stilla och ta det lugnt, men när jag får dessa "attacker" är jag tvungen att varva ner och vila.

• Anonym (orkar inte)

tack för era svar! Ja mina prover har också varit bra, nu har jag inte varit hos bm på några veckor, hade tid förra veckan men missade den, tog fel på dag, har en ny tid imorrn men kan inte då så måste ju boka om den o lär inte få tid förrän i nästa vecka.

Kan mycket väl vara så att kroppen säger ifrån.

jag känner bara att jag orkar inte mer :(

Svar på tråden Gravid v.34, spyr, kallsvettas, snurrig, trött??Hjälp!