• zingoalla

Brio race vs Emmaljunga spider

Är ute efter en sulky/ sittvagn till min 18 månaders dotter. Vi vill ha "vanliga" hjul och att den blir liten ihopfälld och lagom viloläge. Dottern är 80 cm om det nu spelar någon roll.
    Funderar oxå på om det går att hänga skötväskan på sulkys.
    Lite för o nackdelar på dessa 2 vagnar önskas eller för all del förslag på annan vagn

• Svar på tråden Brio race vs Emmaljunga spider
  • zingoalla

puffar då denna fundering har kommit upp igen o vi fortfarande inte köpt vagn

• Minandra

Du jämför två helt skilda vagnar. Spidern  har inget bra viloläge och är en ren sulky för större barn, Racen från i år har ett mycket bra viloläge, höj, sänkbart handtag, rymlig suflett osv. Hade varit bättre att jämföra Spider med Sitty eller Race med Scooter.

• zingoalla

jag förstår vad du menar Igår var vi o klämde o kände i barnvagnsaffären.

Sittyn kändes inte skön i ryggstödet, var mer som en "häng" matta o inget bar viloläge alls. Tyckte viloläget var bättre på spidern.

Scooter känns så klumpig på nåt sätt vilket jag inte upplevde med racern.

Så då blev det spider o racer kvar

• Minandra

Om barnet sover i vagnen så hade jag valt Racen (nu räknar jag endast dessa två vagnar som alternativ).
    Om vagnen endast är till för transport typ fram och tillbaka till dagis och det inte sover i vagnen så kanske jag hade kunnat tänka mig Spidern.
    Spidern är ju en renodlad sulkyvagn medans Racen är ett mellanting.

• ängeln83

Vi har precis köpt en Spider till dottern på 1½ år och vi är jätte nöjda, men det beror såklart vad syftet med vagnen är, vi köpte vagnen som en smidig andra vagn att ha på semestern och liggandes i bilen. Tycker viloläget gott och väl om barnet somnar till lite. Och vill man så kan man ju köpa till en sufflett.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
Svar på tråden Brio race vs Emmaljunga spider