• Saza

Kisset luktar illa

Min dotter Wilma är 7 veckor.
    I några dagar nu så tycker jag att kisset i blöjan luktar starkt och lite fränt. Det känns även när hon har kläder på sig.
    Hon verkar inte dålig på något sätt.
    Kan bebisar få nån typ av uvi?

En annan sak jag kan passa på att fråga är ifall det är normalt att bebisar nyser väldigt mycket?
    Wilma nyser väldigt ofta och flera gånger på rad.

Hoppas nån kan svara!

• Svar på tråden Kisset luktar illa
  • Snossan

På vuxna när det luktar starkt och fränt betyder det offtast att man är uttorkad..kanske prova att ge henne lite vatten. Kan va uvi också men då brukar det lukta lite sött..behöver nog bara lite vatten.

Nyser gör dom för att dom inte kan peta sig i näsan ..hon rensar bara näsan

• Danauta

Hej, nyser och hickar gör spädbarn heeeela tiden. Helt normalt.

Även små barn kan få UVI. Fick själv det när jag var liten. Det är så lätt på tjejer eftersom allt sitter så nära...

Hoppas att allt går bra ochh att hon inte har det...'

KRAM

• Peztis

Ja, det är vanligt att de nyser, de gör det hela tiden!!!

Om det fräna kisset, ammar du och har du ätit något annorlunda? Vad har du för blöjor? Tycker att det luktar mycket mer när sonen har Pampers, faktiskt.

Och visst borde de kunna få uvi, särskilt om du tvättar henne bakifrån och fram.

• Marlene

som snossan skriver kan det betyda att hon får i sig för lite vätska men det kan även vara uvi

• Saza

Peztis - Faktiskt så tänkte jag på det där med blöjorna, för att det började lukta ungefär samtidigt som jag bytte från libero till pampers. Kanske inte är lika "luktisolerade".
    Jag ammar och har väl inte ätit något annorlunda vad jag vet.

Tack för snabba svar!
    Får väl ringa bvc om det inte blir bättre

• BlueBlue

'Elin kiss luktade faktiskt också illa igår. Helt annorlunda än vanligt, det var mycket i blöjan och det luktade starkare än vanligt. Idag har det dock inte luktat något särskilt. Man hoppas ju att det inte är uvi, får höra med BVC i morgon. Vi använder alltid samma blöjsort och jag ammar henne inte....

• sweetcherry

De beror nog på blöjorna!

• Peztis

Saza, har du kvar ngn Libero att prova med?

Nu har jag alltid Liero på nätterna fär det är inget mysigt att komma in i sovrummet och det stinker av hans blöja (som inte är full).
    Har jag Libero så luktar det inte.

• Finlänskmamma

ring och fråga på mvc för säkerhets skull...bättre att kolla en gång för mycket än en gång för litet.
    barn kan få uvi och det är inte bra för dem...infektionen kan gå upp i njurarna...

• Hedvig

va lustigt, funderade precis på samma sak härom dagen. Sonen (snart 7 veckor) har senaste tiden haft pampers, och jag reflekterade att det luktade rätt starkt. Helst på natten då han har blöjan en längre tid. Har bytt märke och ska se om det blir ngn skillnad.

• BlueBlue

Ivf luktar inte illa enligt bvc.

• Göteborgstjej

Håller med. Pampers luktar illa, Libero inte!

• Saza

Tack för svaren allihopa!

Jag bytte tillbaka till Libero och lukten försvann
    Så nu blir det bara Libero framöver!

Svar på tråden Kisset luktar illa