• Anonym

Mensen luktar fruktansvärt illa

Jag fick barn för 2 år sedan och mensen kom tillbaks efter amningen för 1 år sedan. Och det luktar så fruktansvärt illa om mig när jag har mens att jag inte kan va i närheten av andra människor. Det är inte inbillning för andra har kommenterat att det luktar. Var hemma hos en vän som trodde att hunden hade skitit på golvet någonstans och började gå runt och leta i lägenheten. Det var jättepinsamt när hon inte kände det någonstan förutom i närheten där jag satt. Och jag kan bara hålla med det luktar verkligen bajs och det känns under hela mensen och några dagar efteråt. Jag är ensamstående och hade oskyddat sex med mitt ex några gånger efter sonen fötts så jag trodde först att jag fått något av han. Gick till en gynekolog som tyckte att allt såg bra ut och han hade aldrig hört talas om flytningar som bara luktade vid mens men om jag ville så kunde han ta ett klamydia prov. Det var negativt. Några månader senare sökte jag hos en annan gynekolog. Hon tyckte också att allt såg bra ut och hade varit någon smittsam sjukdom hade det hon sett att det såg irriterat ut vilket det inte gjorde. Hon förklarade det som att den dåliga lukten kommer när blodet kommer i kontakt me syret i luften. Och att det var helt normalt. Först köpte jag den förklaringen efter som jag innan jag fick barn använde tampong och nu efter fungerar inte det efter som jag är mycket större där nere och blodet rinner på sidan om tampongen. Men nu sitter jag här med stinkande bajsluktande mens igen och känner bara att det här kan inte vara normalt. Det fyller verkligen hela rummet och jag fusk vabbar nu idag eftersom jag inte kan gå till jobbet eller dagis så här äckligt stinkade. Hjälp vad ska jag göra är det här normalt? Vad kan det va för fel?   

• Svar på tråden Mensen luktar fruktansvärt illa
  • Anonym

Du borde se till att boka en tid till gyn så du kan göra en undersökning NÄR du har mens. Det är kanske inte det trevligaste men de kan ju inte göra något om du inte kommer dit när "symptomen" uppstår. Som min gyn sa "90% av de som kommer till mig kommer just för att de blöder" när jag ville avboka min tid för att jag hade mens.

• Anonym

Ja jag får nog göra så. Känns bara jobbigt att ringa och boka en tid när jag vart 2 gånger redan och fått höra att allt är normalt. Ingen annan som haft det här problemet?

• Anonym

Heej
    Jag kände igen mig helt och hållet i din beskrivning. Jag hade väldigt illaluktande..det var såå JOBBIGT..att sitta i skolan, vara i närheten av min fästman. MEN nu är det helt borta =D 
    Gynekologen sa till mig att det var illaluktande flytningar..så jag började undvika tajta kläder när jag har mens och dricka MYCKET vatten..jag sov i lätta kläder..undvek tamponger..och fick "vädra" mycket..

För mig funkade det perfekt..nu luktar det ingenting.
    Hoppas att det löser sig för dig..För jag förstår att det är fruktansvärt jobbigt :(
    Kram

• Anonym

Så din gynekologen tyckte inte att det behövdes behandlas utan var normalt?

Anonym skrev 2011-02-24 15:37:49 följande:
    Heej
    Jag kände igen mig helt och hållet i din beskrivning. Jag hade väldigt illaluktande..det var såå JOBBIGT..att sitta i skolan, vara i närheten av min fästman. MEN nu är det helt borta =D 
    Gynekologen sa till mig att det var illaluktande flytningar..så jag började undvika tajta kläder när jag har mens och dricka MYCKET vatten..jag sov i lätta kläder..undvek tamponger..och fick "vädra" mycket..

För mig funkade det perfekt..nu luktar det ingenting.
    Hoppas att det löser sig för dig..För jag förstår att det är fruktansvärt jobbigt :(
    Kram

• Insatt

När jag hade bakteriell vaginos luktade min mens som att jag höll på att ruttna inifrån. Men efter ett besök hos gyn och en dos antibiotika var allt frid och fröjd igen.

• Anonym
    Insatt skrev 2011-02-24 20:44:36 följande:
    När jag hade bakteriell vaginos luktade min mens som att jag höll på att ruttna inifrån. Men efter ett besök hos gyn och en dos antibiotika var allt frid och fröjd igen.
    Läste lite om bakteriell vaginos och det låter som det skulle kunna va det förutom att jag inte har några grå flytningar.
  • Insatt
    Anonym skrev 2011-02-24 21:27:18 följande:
    Läste lite om bakteriell vaginos och det låter som det skulle kunna va det förutom att jag inte har några grå flytningar.
    Det kommer jag inte ihåg att jag hade heller, fast jag kanske inte tittade så noga.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-24 21:27:18 följande:
    Jag har haft BV flera gånger men kan aldrig minnas att de varit grå så det behöver inte stämma. Ibland vita, ibland gula osv.
  • Anonym

När man läser om bakteriell vaginos så står det hela tiden att det luktar som rutten fisk. Är det något man ska känna till hur det luktar? Jag brukar inte hålla på med så mycket fisk och verkligen inte rutten fisk så inte vet jag. Skrattande Men jag kan föreställa mig att det luktar som jag gör nu.Kräks

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-24 21:40:40 följande:
    När man läser om bakteriell vaginos så står det hela tiden att det luktar som rutten fisk. Är det något man ska känna till hur det luktar? Jag brukar inte hålla på med så mycket fisk och verkligen inte rutten fisk så inte vet jag. Skrattande Men jag kan föreställa mig att det luktar som jag gör nu.Kräks
    Ibland har det luktar jättestarkt (nästan som ammoniak) och ibland har det knappt luktat alls när jag haft det (kanske beror på hur långt det gått? vad vet jag). Men rutten fisk - njä, inte riktigt.
  • Insatt

Jag har kanske bristande erfarenhet av rutten fisk, men jag tyckte inte att jag luktade det. Det luktade främst rutten mens! Och ja.. lite som ammoniak.

Svar på tråden Mensen luktar fruktansvärt illa